لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۵

انتشار فیلم جدیدی از ترور «کندی»


«جان اف کندی» رييس جمهوری دمکرات آمريکا در نوامبر سال ۱۹۶۳ در دالاس تگزاس ترور شد.
«جان اف کندی» رييس جمهوری دمکرات آمريکا در نوامبر سال ۱۹۶۳ در دالاس تگزاس ترور شد.

پخش فيلم مستند کوتاهی در مورد ترور «جان اف کندی»، رييس جمهوری پيشين آمريکا، موجب شد دوباره واقعه ای که چهار دهه است ذهن آمريکايی ها را به خود مشغول کرده، مطرح شود.


به گزارش رويترز، اين فيلم هشت ميليمتری جزيياتی را به نمايش گذاشته که هواداران تئوری توطئه را که معتقدند بر خلاف گفته های پليس، بيش از سه بار به رييس جمهوری فقيد آمريکا تيراندازی شده است، به هیجان آورده است.


در اين فيلم، کت «جان اف کندی» اندکی پيش از ترور شدنش بالا رفته بود و به گفته برخی از هواداران تئوری توطئه، گلوله ای که کت وی را سوراخ کرده با گلوله ای که به پشت کندی وارد شده، از جاهای مختلف شليک شده است.


اين فيلم کوتاه چهل ثانيه ای، که ۹۰ ثانيه پيش از ترور جان اف کندی فيلمبرداری شده، توسط «جرج جفريز»، فيلمبردار آماتور به موزه « طبقه ششم» در دالاس تگزاس اهدا شده است.


«گری ماک» از مسئولين موزه یاد شده در خصوص اینکه چرا پس از گذشت بيش از چهل سال از اين واقعه وجود چنین فیلمی علنی شده است، می گوید:« بسياری از مردم که پيش از انجام ترور جان اف کندی از حرکت وی فيلمبرداری کردند، فکر می کنند کارشان اهميت ندارد ولی برای تاریخدانان تمامی عکس ها و فيلم های آماتور بسيار مهم است چون ممکن است در آينده بتواند پاسخ پرسش های بی جواب را بدهد.»


«جان اف کندی» رييس جمهوری دمکرات آمريکا در نوامبر سال ۱۹۶۳ در دالاس تگزاس ترور شد. به مدت بیش از چهار دهه بسياری از افراد به حدس و گمانه زنی درباره چگونگی و عوامل ترور وی پرداختند. در دوره های مختلف، اين ترور به افراد و گروهای مختلف از جمله مافيا، صاحبان صنايع نظامی، کوبا و حتی دولت امريکا نسبت داده شده است.


«لی هاروی اسوالد» مدتی کمی بعد از ترور به عنوان متهم دستگير شد ولی وی نيز به دست فردی به نام « جک رابی» پيش از انجام محاکمه کشته شد.


«اوليور استون» کارگردان معروف هاليوود با ساختن فيلمی به نام «جی اف کی» در سال ۱۹۹۱ جانی تازه به نظریه هواداران تئوری توطئه بخشيد.


XS
SM
MD
LG