لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۹

«ترور یک بسیجی در سلماس»


نیروهای بسیج در تهران. عکس تزئینی است.
نیروهای بسیج در تهران. عکس تزئینی است.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا، گزارش می دهد که پژاک چهارشنبه شب يک بسيجی را در روستای دلزی شهرستان سلماس با شليک ۱۰ گلوله کشته است.

خبرگزاری ايرنا اين بسجی را خسرو پرورده مسوول هسته مقاومت مرکزی روستای دلزی و رييس شورای روستا معرفی کرده و می گويد که وی چندين بار نيز تهديد به مرگ شده بود.

به گزارش ايرنا، ضاربين بعد از انجام اين ترور محل حادثه را ترک کردند.

تاکون فرد و يا گروهی مسئوليت اين ترور را بر عهده نگرفته است. حزب حيات آزاد کردستان يا پژاک شاخه ايرانی «پ‌ک‌ک» يا حزب کارگران ترکيه است.

حدود دو ماه پیش نیز خبرگزاری های ایران به نقل از سپاه پاسداران گزارش داده اند در عملیاتی علیه گروههای پژاک، کوموله و حزب دمکرات کردستان ایران در شمال غرب کشور ۲۶ شورشی کشته شده اند.

فرمانده نيروی زمينی سپاه پاسداران، سرتیپ پاسدار محمد پاکپور گفت که در این عملیات به پاسداران آسیبی نرسیده است اما توضیح بیشتری نداد و نگفت این عملیات در چه تاریخی صورت گرفته است.

حزب کارگران کردستان ترکيه با هدف تشکيل کشور کردستان از سال ۱۹۸۴ عليه دولت اين کشور اعلام مبارزه مسلحانه کرده است. به گفته مقام های ترکيه در درگيری‌های بين دولت و شورشيان کرد تاکنون نزديک به ۴۰ هزار نفر کشته شده اند.

اتحاديه اروپا حزب کارگران کردستان را گروهی تروريستی می‌شناسد. اين حزب از اوايل دهه ۶۰ خورشيدی برای خودمختاری مناطق کردنشين ترکيه مبارزه مسلحانه خود را با حکومت ترکيه آغاز کرده است.

وزارت امور خزانه‌داری آمريکا نيز در اواخر سال گذشته «حزب حيات آزاد کردستان» را گروهی تروريستی دانست.

XS
SM
MD
LG