لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۳

دیدار چهار تن از اعضای کنگره آمريکا با مريم رجوی


مریم رجوی
مریم رجوی
چهار تن از اعضای کنگره آمريکا روز يکشنبه، ۲۹ بهمن، در پاريس با مريم رجوی از مسولان ارشد سازمان مجاهدين خلق ايران ديدار کردند.

ديدار روز يکشنبه در پاريس اولين گفت و گوهای رسمی هياتی از نمايندگان کنگره ايالات متحده با شورای ملی مقاومت ايران، شاخه سياسی سازمان مجاهدين خلق ايران، پس از برداشتن نام آن تشکل از فهرست ايالات متحده از سازمان های تروريستی گزارش شده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:07 0:00
لینک مستقیم

به گزارش رويترز، هيات چهار نفره نمايندگان کنگره ايالات متحده مرکب از نمايندگان هر دو حزب دمکرات و جمهوری خواه به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، فشار آوردند تا به جای تهران با شورای ملی مقاومت ايران مستقر در پاريس گفت و گو کند.

کميته روابط خارجی مجلس نمايندگان ايالات متحده در بيانيه ای نوشته است که دولت آمريکا بايد با اعضای اپوزيسيون ايرانی گفت و گو کند همان گونه که آن هيات روز يکشنبه چنين کرد.
خبرگزاری فرانسه هم گزارش داده است که اين هيات دو حزبی به سرپرستی دانا رورا باکر، رئيس کميته فرعی مجلس نمايندگان ايالات متحده در زمينه اروپا، اوراسيا و تهديدات پيش رو، حمايت قوی از مجاهدين خلق ايران را ابزار کرده است.

رويترز اشاره کرده دانا رورا باکر از نمايندگان کنگره آمريکا بوده است که پس از حملات خونين به اعضای سازمان مجاهدين خلق در ارودگاه اشرف در سال ۲۰۱۱ برای حذف آن سازمان از ليست سازمان های تروريستی تلاش کرده است.

ولی با اشاره به کشته شدن هفت تن و زخمی شدن عده ای ديگر در حمله اخير به کمپ ليبرتی، دولت عراق را به شکستن آشکار قولش به آمريکا و نيز تهران و بغداد را به همکاری برای قتل مخالفان رژيم تهران متهم کرد.

رئيس هيات چهار نفره نمايندگان کنگره ايالات متحده همچنين خواهان انتقال فوری مجاهدين خلق به قرارگاه پيشينشان ، اردوگاه اشرف شد و به دولت نوری المالکی هشدار داد در صورت حمله ای ديگر به محل مجاهدين خلق، قطعنامه ای در کنگره آمريکا درخواست خواهد شد که دولت عراق را حامی تروريسم معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مريم رجوی آنچه را «جنايات رژيم» خوانده محکوم و تاکيد کرده که کمپ ليبرتی داخل يک محدوده عظيم نظامی است و اينکه عاملان حمله به گفته وی فقط می توانسته اند با کمک عوامل درونی دولت عراق وارد آن محدوده شوند.

خبرگزاری رويترز نيز گزارش داده است که تشکلش که پنج گروه مخالف در تبعيد را در برمی گيرد گفت که حمله اخير نشان داد که ساکنان کمپ در خطر هستند و فورا بايد جا به جا شوند.

به گزارش رويترز وی به خبرنگاران گفت که به راه حل فوری نياز است زيرا حمله مشابهی می تواند در هر روزی و هر دقيقه ای صورت بگيرد.

بنا بر اين گزارش ، مريم رجوی بازگشت مجاهدين خلق به اردوگاه اشرف را به عنوان راه حلی تا درست شدن کار انتقالشان به کشورهای ثالث از سوی کميسياريای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان مطرح کرد.

هيچ گروهی تا کنون مسئوليت حمله اخير به کمپ ليبرتی را بر عهده نگرفته است.
XS
SM
MD
LG