لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۴

«فاوست» برنده شیر طلایی ونیز شد


فيلم روسی «فاوست» به کارگردانی الکساندر سوخورف برنده شير طلايی شصت و هشتمين دوره جشنواره معتبر ونيز در ايتاليا شد.
جشنواره فيلم ونيز قديمی ترين جشنواره فيلم جهان است.


در مراسم اختتاميه اين جشنواره که شنبه شب برگزار شد، شير نقره ای بهترين کارگردانی به فيلم «مردم کوهستان، مردم دريا» به کارگردانی شانگ جون کايی از چين رسيد و فيلم «تِرافِرما» از ايتاليا با داستانی درباره مهاجرت، جايزه ويژه هيئت داوران را به دست آورد.


مايکل فاسبيندر بازيگر آلمانی هم بخاطر بازی در فيلم «شرم» برنده جايزه بهترين بازيگر مرد شد و خانم «ديانی ايپ» از هنگ کنگ برای فيلم «يک زندگی ساده» جايزه بهترين بازيگر زن را دريافت کرد.

رياست هيئت داوران جشنواره امسال فيلم ونيز را دارن آرونوفسکی فيلمساز آمريکايی به عهده داشت.


در جشنواره امسال ونيز، «اين فيلم نيست»، ساخته جعفر پناهی و مجتبی ميرتهماسب، تنها نماينده سينمای داخل ايران در جشنواره ونيز بود که آن هم به طور مخفی و بدون مجوز ساخته شده است.

اين فيلم که برای اولين بار در جشنواره کن امسال به نمايش درآمد، به دليل مسائل حقوق بشر، در جشنواره ونيز مجدداً به نمايش گذاشته شده است.

مرجان ساتراپی، برنده جايزه ويژه هيات داوران از جشنواره کن برای فيلم پرسپوليس، با فيلم «مرغ و خورش آلو» در اين جشنواره حضور داشت.

گلشيفته فراهانی در کنار عده ای از ستارگان مشهور سينمای اروپا در اين فيلم ايفای نقش کرده است.

اما ديگر فيلم مربوط به ايران، فيلمی بود با نام «خارج از تهران؛ چهار داستان» که حکايت زندگی و مصائب چند پناهنده ايرانی است.

اين فيلم که توسط دختری ايتاليايی به نام مونيکا ماجيونی ساخته شده، به گفت و گو با اين اشخاص که هم‌اینک در خارج از ايران به سر می برند اختصاص دارد و شامل قصه تجاوز در زندان‌های ايران نیز می‌شود.

سوفيا کاپولا» سال گذشته جايزه «شير طلائی» جشنواره سينمايی ونيز را برای ساختن فيلم « جايی» (Somewhere) از آن خود ساخت.

XS
SM
MD
LG