لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۱

پاپ: اينترنت هدیه ای از جانب خداست


پاپ فرانسيس
پاپ فرانسيس
پاپ فرانسيس در بيانيه ای که روز پنج شنبه، سوم بهمن ماه، منتشر شد اينترنت را «هدیه ای از جانب خدا» دانست که ارتباط ميان انسان ها را تسهيل می کند.
به گزارش خبرگزاری اسوشيتدپرس، پاپ فرانسيس در عين حال هشدار داد که ميل شديد به ماندن مداوم بر روی اينترنت و «ارتباط ديجيتال» می تواند به انزوای آدم ها از دوستان و خويشان بينجامد.
فرانسيس اظهارات جديد خود را در قالب پيامی درباره ارتباطاتِ کليسا طرح کرد.
فرانسيس همچنين در بخش ديگری از بيانيه خود با ذکر اينکه کاتوليک ها نبايد متکبرانه بر اين نکته پای فشارند که حقيقت تنها نزد آنان است، اظهارنظری از جانب رهبر کاتوليک های جهان که احتمالاً به مذاق جناح محافظه کار کليسا خوش نخواهد آمد.
پاپ در متن خود نوشت: «گفت و گو داشتن به معنای باورداشتن به اين اصل است که ديگری نيز چيزی ارزشمند برای بيان دارد و دارای نقطه نظر و ديدگاهی است که در خور توجه است.»
رهبر کاتوليک های جهان در پيام خود تصريح کرد: «دخيل شدن در گفت و گو به معنای ترک باورها و سنت های خويش نيست، بلکه ادعای مطلقيت و اعتبارِ صِرف آنها منتج به آن است.»
پاپ بنديکت شانزدهم از طرفداران پر و پاقرص گفت و گوی بين اديان بود و فرانسيس - جانشين وی - در خطبه ها و پيام های خود رويکردی نرم تر را توصيه کرده است. پاپِ کنونی زمانی در يکی از اظهار نظرهای معروفش گفت که حتی «بی خدايان» هم می توانند مورد رحمت الهی قرار گيرند و رستگار شوند. فرانسيس همچنين با شستن نمادين پای دو مسلمان در جريان مراسم مذهبی پاشويی پنج شنبه مقدس خشم برخی از محافظه کاران کاتوليک را برانگيخت.
فرانسيس در پيام روز پنج شنبه خود همچنين تصريح کرد که اينترنت «فرصت های فوق العاده ای» را برای مواجه شدن با مردمان دارای فرهنگ های مختلف و زمينه های سنتی گوناگون فراهم می آورد و نمايانگر همدلی انسان ها است.
پاپ در ادامه درباره اينترنت نوشت: «اين امری است بسيار پسنديده، نعمتی است از جانب خدا.» وی در عين حال هشدار داد: «ميل شديد ارتباط ديجيتال می تواند در منزوی کردن ما از همسايگان مان، از کسانی که در قلب مان جای دارند مؤثر باشد.»
XS
SM
MD
LG