لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۸

دو قاچاقچی لاشه حيوان «چند میلیون ساله» دستگیر شدند


عکسی از حیوان «عجیب الخلقه» که منتشر شده است
عکسی از حیوان «عجیب الخلقه» که منتشر شده است

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، دو قاچاقچی لاشه حيوان «عجيب الخلقه»، روز دوشنبه در مشگين شهر دستگير شدند. رييس اداره حفاظت محيط زيست مشگين شهر گفت: «با توجه به قراين و شواهد و شکل ظاهری اين حيوان می‌توان گفت لاشه متعلق به خانواده حيواناتی است که نسل آنها چند ميليون سال پيش منقرض شده است.»

ايرنا افزود به دنبال انتشار خبری مبنی بر کشف لاشه يک حيوان «عجيب الخلقه» و ناشناخته در مشگين شهر و قاچاق آن، دادستانی مشگين شهر وارد عمل شد و با تلاش ماموران انتظامی و يگان حفاظت محيط زيست مشگين شهر، دو نفر از قاچاقچيان دستگير و لاشه اين حيوان کشف شد.

لاشه اين حيوان بيشتر شبيه پرندگان گوشتخوار، از نسل دايناسورهای پرنده است و توسط تنی چند از اهالی روستای آق بولاغ از توابع شهرستان مشگين شهر کشف شده است.

به گزارش ایرنا، لاشه اين جانور تقريبا سالم بوده و شاهدان عينی حتی احتمال می دهند که تنها چند روز از مرگ اين حيوان گذشته باشد.

پیشتر گزارش شده بود که يکی از اهالی اين روستا لاشه اين جانور را پنهان ساخته و ماموران محيط زيست مشگين شهر در تلاش برای دست‌يابی به اين لاشه هستند.

لطف‌الله لطفی، دادستان عمومی و انقلاب مشگين شهر به این خبرگزاری گفته است: «به احتمال قوی لاشه حيوان در جريان حفاری غيرمجاز آثار باستانی به صورت اتفاقی پيدا شده است.»

رييس اداره حفاظت محيط زيست مشگين شهر گفت: «بررسی دقيق و علمی اين لاشه نيازمند حضور ديرينه شناسان در اين شهرستان است.»

حسين دهقانی افزود: «با توجه به قراين و شواهد و شکل ظاهری اين حيوان می‌توان گفت لاشه متعلق به خانواده حيواناتی است که نسل آنها چند ميليون سال پيش منقرض شده است.»

لاشه حيوان اکنون به اداره حفاظت محيط زيست مشگين شهر منتقل شده و بررسی‌های اوليه روی اين حيوان صورت گرفته است.

برخی از روستاييان می‌گويند لاشه اين حيوان را از نزديک مشاهده کرده‌اند و احتمال می‌دهند که اين جانور در غاری در نزديکی روستا می‌زيسته است.

به نوشته ايرنا، مقام‌های محلی این شهرستان در حال حاضر برای اطلاع از صحت و سقم اين ماجرا بسيج شده‌اند.

XS
SM
MD
LG