لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۴

وزیران خارجه ایالات متحده و بریتانیا فرا رسیدن نوروز را تبریک گفتند


دیوید میلیبند (راست) وزیر امور خارجه بریتانیا همراه با هیلاری کلینتون، همتای آمریکایی اش.
دیوید میلیبند (راست) وزیر امور خارجه بریتانیا همراه با هیلاری کلینتون، همتای آمریکایی اش.
هيلارى كلينتون و ديويد ميليبند، وزيران امور خارجه آمريكا و بريتانيا، در پيام‌هاى جداگانه‌اى عيد نوروز را به همه ايرانى‌ها و ساير مليت‌هايى كه سال نو خورشيدى را جشن مى‌گيرند، تبريک گفتند.

خانم كلينتون در پيام تبريک خود گفته است: به نمايندگى از سوى مردم آمريكا براى كسانى كه نوروز را در سراسر جهان جشن مى‌‌گيرند بهترين آروزها را دارم.

وى افزوده است: براى ايرانى‌ها، افغان‌ها، كردها، آذرى‌ها و مردم آسياى ميانه، نوروز آغاز سالى جديد و سرشار از اميد و آرزوست.

وزير امور خارجه آمريكا با يادآورى اينكه در چنين روزهايى خانواده‌ها و دوستان گردهم مى‌آيند و براى آينده برنامه‌ريزى مى‌كنند، گفته كه صدها هزار آمريكايى نيز به ميراث و تاريخ خود افتخار مى‌كنند.

وى در پيام خود گفته است: آغاز بهار زمان دگرگونى و تازه شده فرهنگ‌ها و قاره‌هاست –دلالتى است به اميد تحول دوباره، سلامتى و كاميابى. اين فرصتى است براى يادآورى اشتراكات ميان يكديگر؛ آرزوهايى كه براى آينده‌اى سرشار از آرامش و موفقيت با يكديگر قسمت مى‌كنيم و تأكيدى است بر حقوق انسانى و آزادى‌هاى اساسى كه از هنگام تولد جزو حقوق جهانى ما به شمار مى‌رود.

خانم كلينتون در آستانه سال نو بار ديگر بر لزوم تلاش براى درک و احترام متقابل ميان ايران و آمريكا تأكيد كرده و افزوده است که ما مى‌توانيم در كنار يكديگر، با چالش‌هاى مشترک روبه‌رو شده و در سال جديد و قرن جديد فرصت‌ها را با يكديگر قسمت كنيم.

وزير امور خارجه آمريكا در پايان پيام خود به فارسى افزوده است: عيد شما مبارک.

پيش از خانم كلينتون، بارك اوباما، رئيس جمهور آمريكا نيز در پيامى به مردم ايران، با تبريک نوروز به مردم ايران گفت كه «انتخاب براى آينده‌اى بهتر» در دست رهبران ايران است.

همچنين جان كرى، رئيس كميته روابط خارجى سناى آمريكا و سناتور دمكرات با تبريك عيد نوروز به ايرانى‌ها از «بيش از يک ميليون آمريكايى ايرانى‌‌تبار، كه پيرو مذاهب گوناگون هستند و نوروز همه آنها را به هم پيوند مى‌دهد»، تجليل كرد.

پيام تبريک وزير امور خارجه بريتانيا

در همين حال، ديويد ميليبند، وزير خارجه بريتانيا، در پيامى عيد نوروز را تبريک گفت.

آقاى ميليبند گفت که براى همه كسانی كه اين عيد كهن را جشن مى‌گيرند، آرزوى سلامتى، شادى و كاميابى مى‌كند و اضافه کرد: بسيارى از ايرانى – بريتانيايى‌ها نيز اين عيد را جشن مى‌گيرند و تعطيلات را با خانواده و بستگانشان در بريتانيا يا ايران مى‌گذرانند. ارتباطات شخصى ميان دو كشور محكم و پا برجاست.

آقای میلیبند ادامه داد که اگرچه سال گذشته براى بسيارى از ايرانيان سالى دشوار بود اما نوروز، سرآغاز سال جديدى است و او اميدوار است مردم ايران در سالى كه در پيش است، به اميدها و خواست‌هايشان برسند و بتوانند آنچه را كه مى خواهند آزادنه بيان كنند.

ديويد ميليبند در پايان به فارسى گفت: نوروز خوبى داشته باشيد.
XS
SM
MD
LG