لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۴

تيم فوتبال اميد ايران شنبه به مصاف چين می رود


ايران، تيم مدافع عنوان قهرمانی بازي های آسيايی، با پيروزی دو بر صفر بر هند، اميد های دست نيافتنی حريف برای راهيابی به دور يک چهارم پايانی را نشدنی ساخت .
ايران، تيم مدافع عنوان قهرمانی بازي های آسيايی، با پيروزی دو بر صفر بر هند، اميد های دست نيافتنی حريف برای راهيابی به دور يک چهارم پايانی را نشدنی ساخت .

بعد از پيروزی ايران بر هند، چين هم تيم نه نفری عمان را طی يک بازی پر برخورد دو بر يک شکست داد تا روز شنبه حريف ايران در مرحله نيمه پايانی بازي های آسيايی شود .



خبر گزاری فرانسه از دوحه گزارش داد که ايران، تيم مدافع عنوان قهرمانی بازي های آسيايی، با پيروزی دو بر صفر بر هند، سر گروه « د » شد و اميد های دست نيافتنی حريف برای راهيابی به دور يک چهارم پايانی را نشدنی ساخت .



هند تا ۱۲دقيقه پيش از پايان مسابقه دروازه اش را نگاه داشت تا اين که جلال اکبری کليشادی با يک ضربه آزاد گل زد و در وقت تلف شده آرش برهانی گل دوم را به ثمر رساند .



باب هايتون، مربی با سابقه انگليسی تيم هند در پايان اين مسابقه گفت که با يک پيروزی، يک تساوی و يک شکست در قطر، نشانه های اميد بخشی برای آينده دست داد .او اين را يک حرکت مثبت برای آمادگی در آينده توصيف کرد .



جنگ شمال و جنوب


ژاپن، يکی از فدرت های فوتبال آسيا، با شکست دو بر يک در برابر تيم کره شمالی ازفوتبال بازي های آسيايی بيرون رفت .



تيم کره شمالی با هفت امتياز سرگروه « اف » شد تا در مرحله نيمه پايانی رو در روی برادران جنوبی خود، کره جنوبی قرار گيرد. ژاپن که با دو پيروزی بخت نخست صعود بود با شش امتياز به کارش پايان داد، اما به دليل تفاضل کمتر( نسبت به عراق ) بخت صعود به دور بعدی را به عنوان بهترين تيم دوم از دست داد .



کره شمالی در همان چهار دقيقه نخست با ضربه آزاد کاپيتان هونگ يونگ جو از ژاپن پيش افتادند . اما سه دقيقه بعد در يک واکنش عجيب از سوی داور به گل تساوی دست يافتند .



يوگو ايچی ياناگيبا با يک ضربه سر گل زد، اما علی البداوی داور اماراتی ابتدا برای يک ضربه مستقيم علامت داد. سپس رای خود را عوض واعلام گل کرد .



گل پيروزی بخش کره شمالی نيز با يک ضربه آزاد ديگر بدست آمد. کيم يونگ جو، توپ را از فاصله ۱۵ متری از کنيا ماتسويی، دروازه بان ژاپن گذراند .



در گروه ايران، مسابقه تشريفاتی هنگ کنگ با مالديو يک بر صفر به سود هنگ کنگ پايان يافت. در گروه « اف »، سوريه هم پيروزی سه بر صفر بی تاثيری بر تيم پاکستان داشت .



در گروه « ای »، علاوه بر چين تيم اميد عراق هم به عنوان بهترين تيم رده دوم به دور يک چهارم پايانی راه يافت . اين تيم چهار بر صفرمالزی را شکست داد. عراق شنبه با تيم ازبکستان بازی خواهد کرد .



آخرين مسابقه مرحله حذفی يک چهارم پايانی بين قطر ميزبان و تايلند برگزار خواهد شد .


XS
SM
MD
LG