لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۸

انفجار خط لوله نفت در نيجريه ۵۰۰ کشته برجای گذاشت


در ماه می سال ۲۰۰۶ نیز بيش از ۱۵۰ نفر در انفجار مشابه ای در لاگوس کشته شدند.
در ماه می سال ۲۰۰۶ نیز بيش از ۱۵۰ نفر در انفجار مشابه ای در لاگوس کشته شدند.

بر اثر انفجار در خط لوله سوخت که روز سه شنبه در لاگوس ، پايتخت نيجريه، رخ داد ۵۰۰ نفر زنده در آتش سوختند. انتظار می رود که تعداد کشته شدگان افزايش يابد .


خبرگزاری رويترز با مخابره اين خبر، به نقل از آبيودو اوره بی، رييس سازمان صليب سرخ نيجريه گفته است که آمار رسمی در باره تعداد کشته شدگان وجود ندارد ولی تخمين زده می شود که بين ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر در اين حادثه کشته شده باشند .


وی افزود: ۶۰ نفر نيز که دچار سوختگی شديد شده اند به بيمارستان منتقل شده اند .


ايگه اولاديمجی، از مسئولان صليب سرخ نيجريه نيز گفته که کارمندان وی شمار تلفات را بيش از دويست نفر اعلام کرده اند که تعداد آنها روبه افزايش است .


وی افزود: «ما فقط می توانيم که جنازه بی سر آنها را تشخيص دهيم که بر روی زمين پخش شده اند. اما کارمندان نمی توانند به آنها نزديک شوند زيرا که شعله های آتش همچنان در حال فوران است.»



شاهدان می گويند که اين خط لوله اندکی پس از نيمه شب منفجر شد در حالی که ساعت ها قبل از انفجار، مردم اقدام به جمع آوری بنزين در محفظه های پلاستيکی می کردند. اين لوله توسط سارقانی که در صدد انتقال سوخت درون آن به يک تانکربودند سوراخ شده بود .


هنوز گزارشی از علت بروز انفجار اوليه يا انفجار بعدی منتشر نشده است . اين گزارش حاکيست که صدها جسد تکه تکه شده و درهم ريخته در ميان شعله های آتش قابل مشاهده است .


گرمای شديد و دود غليظ ناشی از انفجار که هوا را تيره و تار کرده است کار امدادرسانی را با مشکل مواجه کرده است. به گفته سخنگوی صليب سرخ نيجريه، وقوع انفجار سبب به لرزه در آمدن مناطق مجاور شد .


وی گفت: « ۱۶ جسد به سردخانه منتقل شده اما شدت آتش سوزی مانع از کشف بيشتر اجساد شده است . بسياری از مردم نيز مجروح شده اند.»


نيجريه از جمله کشورهايی است که اغلب شاهد سرقت از خطوط لوله سوخت است که مردم فقير با سوراخ کردن اين خطوط ، بنزين را در محفظه های پلاستيکی يا فلزی جمع آوری کرده و به سرقت می برند .


در ماه می سال ۲۰۰۶ نيز بيش از ۱۵۰ نفر در انفجار مشابه ای در لاگوس کشته شدند .


نيجريه بزرگترين توليد کننده نفت آفريقا به شمار می رود اما وجود فساد اداری، مديريت ضعيف و ظرفيت پايين پالايش، اين کشور را با کمبود سوخت وسايل نقليه و منازل روبرو کرده است.


XS
SM
MD
LG