لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۶

نامزدی حسن خمينی برای انتخابات رياست جمهوری تکذيب شد


دبير ستاد مرکزی بزرگداشت آيت الله خمينی اخبار مربوط به نامزدی سيد حسن خمينی، نوه بنيانگذار جمهوری اسلامی، در انتخابات رياست جمهوری را رد کرد و گفت: «سيد حسن خمينی از نظر علم و اخلاق و خوش تيپی سرآمد است ولی به دنبال رياست نيست».

محمدعلی انصاری روز دوشنبه در يک نشست خبری به خبرنگاران گفت که «شديدا» موضوع نامزدی سيد حسن خمينی در انتخابات رياست جمهوری را تکذيب می کند و افزود: «برای بيت امام، سخنگو و خدمتگزار مردم بودن بيشتر جذابيت دارد تا اينکه وارد حوزه مسووليتی شود».

بر اساس گزارش خبرگزاری های ايران، وی گفت که موضوع نامزدی حسن خمينی پيش از اين در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود و الان هم اين «شايعات» را برای انتخابات رياست جمهوری مطرح کردند.

آقای انصاری جريان های سياسی و برخی افراد را متهم کرد که «کاری ندارند که چه کسی ثبت نام کرده و يا می خواهد کانديدا شود بلکه فقط به دنبال فضا سازی و منابع خود بوده و می خواهند با اين سوژه ها آتشی به پا کنند.»

وی «ارتباط نسبی» با آيت الله خمينی را بالاتر از «کسب قدرت» دانسته و گفت که «ما بايد قدرشناس جايگاه امام و فرزندان امام باشيم. آنها تمام وجودشان را در طبق اخلاص گذاشتند».

بر اساس گزارش خبرگزاری ايسنا، دبير ستاد مرکزی بزرگداشت آيت الله خمينی، نوه بنيانگذار جمهوری اسلامی را فردی معرفی کرده که به گفته او، «از نظر علم و اخلاق و تسط بر زبان خارجی و مسائل بين‌ المللی و همچنين خوشتيپی سرآمد است، ولی به دنبال رياست نيست».

در هفته های اخير برخی از رسانه های نزديک به اصولگرايان از منابع مختلف نقل و قول کرده بودند که سيد حسن خمينی قرار است نامزد انتخابات رياست جمهوری شود. در همين زمينه، سايت «جهان نيوز» نزديک به عليرضا زاکانی، نماينده مجلس، نوشته است که سيد حسن خمينی «رسما در جمع تعدادی از اعضای مجمع روحانيون مبارز، نامزدی خود را برای انتخابات يازدهم رياست جمهوری اعلام کرد.»

به نوشته اين سايت، حسن خمينی گفته است که «۳۰ ميليون رای» دارد و «نخبگان مرا جزو اصلاح ‏طلبان و مردم به دليل ارتباط با خانواده امام، فراجناحی می ‏دانند».

برخی از سايت های ايرانی نيز به نقل از روزنامه عرب زبان «الحيات» چاپ لندن گزارش داده بودند که «سيد حسن خمينی وارد فضای انتخاباتی می شود تا اصلاح طلبان را تشويق به حضور در انتخابات رياست جمهوری کند».

در همين زمينه اخباری منتشر شد که حاکی از ديدار انتخاباتی ميان محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، و سيد حسن خمينی بوده است ولی يکی از اعضای موسسه تنظيم و نشر آثار آيت الله خمينی انجام اين ديدار را تکذيب کرد.

ولی روز دوشنبه، محمدعلی انصاری که عضو اين موسسه نيز هست در گفت و گو با خبرنگاران تاييد کرد که چنين ديداری انجام شده است ولی انتخاباتی بودن مباحث ميان اين دو نفر را رد کرد.

وی خبر داد که از دو سال پيش آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، حاضر نشده تا با اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت آيت الله خمينی ديدار کند و بدون اشاره به دليل آن، گفته است: «توجيه ما اين است که حتما رهبر معظم انقلاب معذوريت و گرفتاری داشته اند».

آقای انصاری می گويد که در سال جاری نيز درخواست مشابهی را برای ديدار با رهبر جمهوری اسلامی فرستاده است، ولی گفت: «اگر اين امر حاصل نشود انتقادی نداشته و طلبکار هم نمی شويم و آن را به پای کم توفيقی خود می گذاريم».

وی در بخش ديگری از نشست مطبوعاتی روز دوشنبه خود گفته که «تحريم انتخابات از سوی اصلاح طلبان را قبول ندارم» ولی تاييد کرده که «شرکت آنان در اين دوره از انتخابات نسبت به انتخابات گذشته پر رنگ نبود».
XS
SM
MD
LG