لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۵

پرسپولیس هشتمین شکست را تجربه کرد، استقلال نهمین برد


امید ابراهیمی گل برتری استقلال را مقابل سپاهان به ثمر رساند.
امید ابراهیمی گل برتری استقلال را مقابل سپاهان به ثمر رساند.

در هفته هجدهم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، پرسپولیس روز جمعه ۱۰ بهمن در برابر ذوب آهن شکست خورد تا به رده نهم سقوط کند. استقلال هم با برتری مقابل سپاهان در جایگاه چهارم قرار گرفت.

با انجام بازی‌های این هفته و بدون احتساب دیدار فولاد خوزستان با راه آهن، نفت ۳۴ امتیازی در صدر قرار دارد.

در بازی پرسپولیس و ذوب آهن، نخستین خطر جدی را کاوه رضایی را خلق کرد. این مهاجم جوان که به تازگی از سایپا به ذوب آهن پیوسته، در امتداد بازی عطش زیادی برای گلزنی داشت.

در شروع نیمه دوم بازیکنان پرسپولیس معتقد بودند که روی طارمی خطای پنالتی رخ داده اما داور دستور به ادامه بازی داد.

در دقیقه ۷۵ ارسال علی‌عسگر روی دروازه ذوب آهن در محوطه شش قدم به طارمی رسید که او توپ را به بالای دروازه ذوب آهن زد.

در حاشیه بازی نیز اتفاق عجیبی رخ داد. در دقیقه ۸۰ حمید درخشان قصد تعویض خوزه تادئو را داشت اما این بازیکن برزیلی اصرار داشت در زمین بماند و تمایلی به خروج از زمین نداشت! سرانجام هم حاضر نشد با بازیکن جایگزین خود دست بدهد و از پشت دروازه، زمین را ترک کرد.

فقط دو دقیقه بعد بود که دروازه پرسپولیس باز شد. مسعود حسن‌زاده یار تازه وارد ذوب آهن توانست گل سه امتیازی تیمش را به ثمر برساند.

با این برد ذوب آهن ۲۴ امتیازی شد و جای پرسپولیس را در رده هشتم گرفت. این هشتمین باخت فصل سرخپوشان در این فصل است و شاگردان حمید درخشان حالا به رده نهم سقوط کرده‌اند.

در ترکیب پرسپولیس سوشا مکانی، محسن بنگر، مایکل اومانیا، ‌رضا خالقی‌فر (محمدرضا خانزاده)، حمیدرضا علی‌عسگر، بابک حاتمی، محمد نوری، خوزه تادئو (محمد عباس‌زاده)، هادی نوروزی (امید عالیشاه)، مهدی طارمی و مهرداد کفشگری بازی کردند.

برای ذوب آهن رشید مظاهری، کارلوس سانتوز، حجت حق‌وردی، اکبر ایمانی، قاسم حدادی‌فر، علی حمام، کاوه رضایی، مهرداد قنبری، مهدی رجب‌زاده (مسعود حسن‌زاده)، اسماعیل فرهادی (ساعد محبی) و مرتضی تبریزی (احسان پهلوان) به میدان رفتند.

یحیی گل محمدی سرمربی ذوب آهن در پایان بازی درباره اظهارات حمید درخشان مبنی بر اینکه ذوب‌آهن فقط یک موقعیت داشت، گفت: «شاید ما خوب آنالیز نشدیم. در طول نیمه اول بازی سراسر هجومی به نمایش گذاشتیم و سه، چهار موقعیت گلزنی داشتیم».

استقلال ۲ سپاهان ۱

استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم سپاهان رفت. شاگردان قلعه‌نویی در هفتمین دقیقه با حرکت پا به توپ جاسم کرار، پاس زیبای او به رضا عنایتی و شوت دقیق این مهاجم ۳۸ ساله به گل رسیدند.

این نخستین بازی عنایتی بعد از سال‌ها دوری برای استقلال بود. او که پیش از این برای پدیده مشهد بازی می‌کرد، با بستن بازوبند کاپیتانی استقلال، آغازی موفقیت‌آمیز داشت.

در دقیقه ۴۱ مهدی شریفی از امیرحسین صادقی عبور کرد و توپ را به حسین پاپی سپرد تا او با نواختن شوت، گل مساوی سپاهان را بزند.

این بازی زیبا تا دقیقه ۹۲ با همین نتیجه پیگیری شد تا اینکه امید ابراهیمی با شوت سرضرب، توانست دروازه تیم سابق خود را باز کند.

در ترکیب استقلال محسن فروزان، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، میلاد فخرالدینی، یعقوب کریمی، امید ابراهیمی، آرش برهانی (هاشم بیک‌زاده)، جاسم کرار (محمدرضا خرسندنیا)، رضا عنایتی و سجاد شهباززاده بازی کردند.

امیر قلعه‌نویی در پایان بازی، بار دیگر به انتقاد از کارلوس کی‌روش پرداخت و گفت: «یک عده مسلمان عمروعاصی و آدم‌هایی که خودشان و میکروفون‌شان آلوده است هر کاری که دوست دارند می‌کنند. چطور کی‌روش علیه من و فتح‌الله‌زاده صحبت کرد، کسی چیزی نگفت. چون او اجنبی و چشم‌آبی است؟»

سرمربی استقلال در ادامه گفت: «همه جا رفتند و فقط دستشان به بیت رهبری نرسید. کجا این اتفاق افتاده که برای نگه داشتن مربی به دفتر ریاست جمهوری بروند. رسانه ملی از سردار آزمون می‌پرسد آیا قلعه‌نویی تو را کشف کرده؟ مگر من کریستف کلمب هستم که کسی را کشف کنم. حالا آزمون شده آمریکا که بخواهم او را کشف کنم؟»

XS
SM
MD
LG