لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۷

برگزاری بخت آزمايی ۱/۱ ميليارد دلاری در اسپانيا


يک موسسه برگزار کننده قرعه کشی های بخت آزمايی در اسپانيا مبلغ ۱/۱ ميليارد دلار را ميان برندگان بليط های خود تقسيم کرد.

به گزارش روزنامه «کريستين ساينس مانيتور»، مراسم قرعه کشی بليط های بخت آزمايی «ال نينو» [به معنای کودک] در اسپانيا که به مناسبت عيد تجلی عيسی مسيح در روز ششم ژانويه ‪(هفدهم دی)‬ برگزار شد با تقسيم مبلغ ۱/۱ ميليارد دلار، برابر با ۸۴۰ ميليون يورو، ميان خريداران بليط های «ال نينو» به کار خود پايان داد.

قرعه کشی «ال نينو» به افتخار کودکی عيسی مسيح به اين نام خوانده می شود که بنابر روايات در چنين روزی با سه پادشاه مشرق زمين ديدار کرد که تحفه هايی را به او پيشکش کردند.

تازه ترين دور اين قرعه کشی در حالی روز يکشنبه انجام شد که رکود اقتصادی و بيکاری در اسپانيا حاکم است و بر اساس مجموعه قوانين جديد رياضت اقتصادی اين کشور، برنده يا برندگان خوش شانس بليط های بخت آزمايی می بايست به ميزان ۲۰ درصد از مبلغ دريافتی خود را به عنوان ماليات پرداخت کنند.

بليط های «ال نينو» هر کدام به مبلغ ۲۶ دلار، برابر با ۲۰ يورو، فروخته می شود و سقف برنده شدن هر فرد ۲۶۰ هزار و ۲۴۰ دلار، معادل ۲۰۰ هزار يورو است. بر اساس قوانين جديد اين کشور هر کدام از برندگان که بيش از مبلغ ۳۲۵۰ دلار (۲۵۰۰ يورو) برنده شود، موظف به پرداخت ۲۰ درصد ماليات بر درآمد خواهند بود.

روز يکشنبه، جمعيتی هيجان زده در برابر يک دفتر فروش بليط در شهر آلکورکُن، در جنوب غربی مادريد، تجمع کرده بودند و در ميان تشويق حاضرين شماره ۲۰۰ بليط برنده مجموع ۵۲ ميليون دلار جايزه اعلام شد. سه تن از اين ۲۰۰ نفر در جمع حضور داشتند.

جوزفينا، که به خواست خود بدون ذکر نام خانوادگيش معرفی شده، يکی از اين برنده ها بود که در نهايت خوشحالی می گويد: «خيلی هيجان زده ام، چون واقعاً به اين پول نياز داشتم. الان که برنده شده ام، فقط فکر می کنم که چقدر خوش شانس بوده ام.»

جالب آنکه به رغم مبالغ بالای جوايز اهدا شده، «ال نينو» پرُمايه ترين بخت آزمايی اسپانيا نيست.

بالاترين مجموع کل جوايز بخت آزمايی در اسپانيا به قرعه کشی «ال گوردو» [به معنای فربه] تعلق دارد که هر سال در روز ۲۲ دسامبر (يکم دی) برگزار می شود و در آن حدود ۳/۳ ميليارد دلار (۲/۵ ميليارد يورو) به برندگان جايزه داده می شود.
XS
SM
MD
LG