لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۳

تظاهرات در اعتراض به افزایش پنج درصدی مالیات در پاکستان


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:28 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲:

در قرقيزستان، ساکنان روستاهای شرق اين کشور در اعتراض به دستگيری يکی از شهروندان محلی، اتوبان‌های اطراف را مسدود کردند. «آبيک سارابايف» به دليل حضور در اعتراض های محلی، دستگير شده است. ساکنان اين منطقه در ماه‌های گذشته دست به تظاهرات زيادی زده و خواستار ملی شدن معدن طلای «کومتور» هستند که پيمانکار آن يک شرکت کانادايی است.

در پاکستان، کارکنان شرکت دولتی خط آهن در اعتراض به افزايش پنج درصدی ماليات از سوی دولت مرکزی، تظاهرات کردند. اين تظاهرات که در شهر پيشاور انجام شد، با مسدود کردن اتوبان و برپايی آتش همراه بود.

همچنين در پاکستان، سران قبايل شمال غربی اين کشور در حال برگزاری جلسه ای هستند تا مسائل مورد نياز جوانان منطقه را بررسی کنند. مقامات رسمی دولت محلی نگران تاثير شبه نظاميان برجوانان هستند و راه حل را با ايجاد بازار بهتر شغلی و مدارای بيشتر فرهنگی، پيگيری می کنند.

در ارمنستان، مقامات دولتی در مراسم رونمايی از نخستين تبلت توليد شده در اين کشور، حضور پيدا کردند. برخی از قطعات اين تبلت که «ارم تب» ArtTab نام گرفته است در هنگ کنگ و تايوان ساخته شده اما سيستم عامل آن بر اساس طراحی آمريکايی است. اين تبلت قرار است به قيمت ۲۴۵ دلار به فروش برسد.

در گرجستان، «بيدژينا ايوانشويلی» نخست وزيرسابق اين کشور در مراسم معرفی يک نهاد غيردولتی جديد با نام «موکالاک» که معنای آن «شهروند» است، حضور يافت. «تلاش برای گسترش رسانه های مستقل و اقتصاد» از فعاليت‌های اين نهاد غيردولتی معرفی شده است. نخست وزير سابق گرجستان از زمان استعفا و ترک دولت در نوامبر سال گذشته ميلادی، به فعاليت در حوزه نهادهای غيردولتی روی آورده است.

در بلاروس، ديپلمات هايی از آمريکا و سوييس در مراسم غيررسمی جشن تولد «تادوسز کوسيوژکو» قهرمان شورش عليه امپراتوری روسيه در قرن ۱۸، حضور يافتند. کوسيوژکو همچنين در جنگ های داخلی آمريکا حضور يافت و از دوستان نزديک «تامس جفرسون» بود. وی در سن ۷۱ سالگی در سوييس درگذشت.
XS
SM
MD
LG