لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۵

کمپین سه روزه در پاکستان برای پایان دادن به تنبیه بدنی در مدارس


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:16 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲:

در سنت پترزبورگ در روسيه، گروه فعالان حامی محيط زيست صلح سبز اعلام کرد توانسته مبلغی را جمع آوری کند تا برخی از اعضای اين گروه که در بازداشت هستند، به قيد وثيقه آزاد شوند. مبلغ وثيقه درخواستی برای هرکدام يک از فعالان بازداشت شده، نزديک به دو ميليون روبل، معادل ۶۱ هزار دلار است. ۲۲ تن از فعالان صلح سبز و دو خبرنگار از زمان تظاهرات ماه سپتامبر – شهريور ماه – در مخالفت با اکتشاف نفتی در قطب شمال توسط روسيه، بازداشت شده اند.

در مسکو، عکاسان خبری آثار توليدی خود را به يک نمايشگاه اهدا کردند تا از محل فروش آن، پول لازم برای حمايت از «دنيس سينياکوف» خبرنگاری که به همراه فعالان گروه صلح سبز بازداشت شده، را فراهم کنند. اين نمايشگاه نزديک به ۴۰۰ هزار روبل، معادل ۱۲ هزار دلار توانست جمع آوری کند که از محل آن، مجموعه آثار سينياکوف در يک کتاب قرار است منتشر شود.

دادگاهی در شهر «کراسنودار» در روسيه، برای «سرگئی سوپاک» رييس يک گروه خلاف کار و دو تن از همدستان او به اتهام کشتار دسته جمعی در سال ۲۰۱۰، حکم حبس ابد صادر کرد. اعضای اين گروه، تمامی اعضای يک خانواده از جمله چند کودک و حتی ميهمان هايی که در خانه آن ها بودند را به قتل رساندند.

در کی يف، پايتخت اوکراين، گروهی از موسيقيدانان برای اجرای اوپرای «هولودومور: خاک سرخ، گرسنگی» تمرين کردند. اين اوپرا بر اساس قحطی سال های ۱۹۳۰ که توسط رژيم جوزف استالين سازماندهی شد، نوشته شده است. اين اوپرا توسط «ويرکو بيلی» هنرمند اوکراينی – آمريکايی نوشته شده و قرار است در ۲۱ نوامبر، ۳۰ آبان ماه و مقارن با هشتادمين سالگرد قحطی بزرگ تاريخ اوکراين، افتتاح شود.

در شهر «قميشلی» در شمال عراق، شماری از داوطلبان، کوله پشتی هايی حاوی دفتر و کتاب و نوشت افزار در ميان کودکان نيازمند در مدارس توزيع کردند. اين طرح که با سازماندهی و حمايت تجار محلی و سازمان های غيردولتی اجرا شده، قرار است به ۲۵ هزار کودک نيازمند به لوازم درسی، کمک کند.

در کابل، پايتخت افغانستان، تدابير امنيتی با نزديک شدن اجلاس «لويه جرگه» افزايش يافته است. نزديک به سه هزار تن از سران و رهبران قبايل مختلف قرار است در روز ۲۱ نوامبر، ۳۰ آبان ماه در اين اجلاس شرکت کرده و سياست های لازم برای خروج نيروهای نظامی از خاک افغانستان در جريان سال آينده ميلادی، سال ۲۰۱۴ را بررسی کنند.

در کويته در غرب پاکستان، دانش آموزان با اجرای نمايشی به کمپين سه هفته ای پايان دادن به تنبيه بدنی در مدارس، پايان دادند. تنبيه بدنی در مدارس پاکستان رايج است. اين کمپين با حمايت نهاد غيردولتی بين المللی «نجات کودکان» و همکاری مقامات محلی استان بلوچستان، اجرا شد.
XS
SM
MD
LG