لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۵

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


حضور احمدی نژاد در دانشگاه امیرکبیر و واکنش دانشجویان انعکاس گسترده ای در روزنامه های ایران داشت.
حضور احمدی نژاد در دانشگاه امیرکبیر و واکنش دانشجویان انعکاس گسترده ای در روزنامه های ایران داشت.

اعتراض روز دوشنبه دانشجويان به محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران در حين سخنرانی در دانشگاه امير کبير تهران، عناوين بسياری از روزنامه های روز سه شنبه ايران را به خود اختصاص داده است.


روزنامه صاحب قلم، در تيتر اول خود نوشته که «نشست صميمی به تنش رسيد».


روزنامه خراسان در اين مورد از تيتر ديدار جنجالی دانشجويان و ریيس جمهور استفاده کرده و روزنامه رسالت در خبر ويژه ای، دانشجويان معترض را هتاک ناميده و نوشته است: «عده ای از عناصر هتاک و بی منطق قبل از آغاز مراسم با رفتارهای زشت در صدد به هم زدن مراسم و ايجاد تنش برآمدند و سعی کردند با اقدامات مذبوحانه، مانع از سخنرانی ریيس جمهور شوند.»


روزنامه اعتمادملی در اين باره سرمقاله ای با عنوان«رابطه يخ زده» منتشر کرده و نوشته است که، «جا دارد ریيس جمهور از خود بپرسد موجد چه اقدامات و سياست هايی شده که کمترين پايگاه حمايتی در بين روشنفکران، دانشگاهيان و دانشجويان ندارد؟»


مشکل تیرآهن های غیراستاندارد


روزنامه خراسان، از توليد تيرآهن های غيراستاندارد در کشور خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتی ايران اعلام کرده که ، برخی افراد سودجو و فرصت طلب با استفاده از جوشکاری و شکل دهی ورق فولادی اقدام به توليد تيرآهن کرده اند که اين نوع مصالح غيراستاندارد و از نظر فنی غيرقابل مصرف است و کاربرد آن تهديد جدی برای جان و مال انسان هاست.


به نوشته اين روزنامه، هشدار موسسه استاندارد را به منزله افزايش تير آهن غير استاندارد در بازار ارزيابی کرده و نوشته هنوز مشخص نيست که حجم توليد تيرآهن غير استاندارد تا چه ميزان افزايش يافته که اين موسسه را به واکنش واداشته است.


بودجه دولت تمام شده است


روزنامه سرمايه، به نقل از رييس جمهوری اسلامی نوشته است: بودجه دولت در سال ۸۵ تا پايان دی ماه تمام خواهد شد. دولت اعلام کرده برای هزينه های جاری و عمرانی تا ارديبهشت ماه سال آینده، ۴۴۰۰ ميليارد تومان بودجه متمم نياز دارد.


اين روزنامه سرمقاله امروز خود را نيز به کسر بودجه دولت اختصاص داده و تاکید کرده که، کسر بودجه دولت ناشی از وابستگی شديد به پول نفت و واردات بی رويه است.


وی در ادامه خاطرنشان کرده که، تنها راه حل برای جلوگيری از حوادث ناخوشايند برای اقتصاد کشور، در مجاب يا وادارسازی دولت به انضباط مالی نهفته است. زيرا تفکر غالب بر دولت نهم، خزانه و بودجه را به عنوان خزانه هایی مي داند که بدون حساب و کتاب می تواند به هزينه کردن از آن بپردازد.


تبانی مالی در راه آهن


روزنامه کيهان، از احضار ۳۰ نفر از دست اندرکاران راه آهن کشور به مراجع قضايی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، در پی افشای تبانی مالی در راه آهن که منجر به دستگيری چند تن از مديران اين سازمان شد، يک منبع مطلع اعلام کرده که ۳۰ نفر ديگر از مديران مالی و روسای راه آهن در شهرستان ها ازسوی مراجع قضايی فراخوانده شدند.


کيهان نوشته، اين افراد به جرم تبانی در معاملات، هر کدام به بازپرداخت يک تا سه ميليون تومان که به عنوان رشوه دريافت کرده بودند، محکوم شده اند.


نگرانی از سلامت انتخابات


روزنامه اعتماد، از نگرانی ها نسبت به سلامت انتخابات خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان با اشاره به اينکه نگرانی ها نسبت به سلامت انتخابات رفع نشده، از مسوولان انتظار دارد شفاف عمل کرده و سلامت انتخابات را تضمين کنند.


مرتضی حاجی، در مورد دلايل اين نگرانی ها گفته، ماموريتی که در انتخابات برای بسيج تعريف شده، حفاظت از صندوق ها است بنابراين به هيچ وجه نمی شود برای آنها تکاليف ديگری تعيين کرد.


سن رای دادن برای مجلس هشتم


بدنبال افزايش سن رای دهندگان در انتخابات دوره های بعدی شوراها، روزنامه جمهوری اسلامی، از طرح دو فوريتی ديگری در مجلس خبر داده که بر اساس آن داشتن ۱۸ سال تمام برای شرکت در انتخابات مجلس هشتم ضروری خواهد شد.


اين روزنامه از قول حميدرضا حاجی بابايی، عضو هيات ریيسه مجلس نوشته اين طرح با بيش از ۱۵۰ امضا، يکشنبه هفته آينده در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد .


عبداللهی در اغما


روزنامه ايران، خبر داده که ناصر عبداللهی، خواننده موسيقی پاپ که در بندرعباس به کما رفته بود، برای ادامه معالجات به تهران منتقل شد. به نوشته اين روزنامه، عبداللهی که از چند ماه پیش به شهر زادگاهش، بندرعباس، بازگشته بود از ۳۰ آبان ماه، به اغما رفته و دربيمارستان های اين شهر بستری بود. تاکنون هيچ توضيحی درباره علت اين حادثه گفته نشده است .


هولوکاست بدون احمدی نژاد


روزنامه صاحب قلم، در گزارشی از همايش هولوکاست در تهران نوشته که روز گذشته آغاز آن، بدون پيام احمدی نژاد بود. به نوشته اين روزنامه، در حالی که انتظار می رفت پيامی از سوی ریيس جمهوراسلامی در اين همايش خوانده شود، چنين نشد و در عوض اين همايش با سخنان منوچهر متکی کار خود را آغاز کرد.


روزنامه رسالت نيز در حاشيه گزارش خود از همايش هولوکاست، به نقل از يک خاخام نوشته که تشکيل اسرائيل عليه فرامين الهی و مقررات است، دولت اسرایيل بايد به کلی از بين برود.


XS
SM
MD
LG