لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۶

چهره خبرساز سال ۱۳۹۳ به انتخاب مخاطبان رادیو فردا


«رادیوفردا» برای چهارمین سال پیاپی قصد دارد تا با آرای مخاطبان خود، خبرسازترین چهره سال ۹۳ را انتخاب کند.

در چهارمین دوره انتخاب چهره خبرساز سال، ‌بیش از ۲۰۰ روزنامه‌نگار و اهالی خبر، نامزدهای خود را برای احراز عنوان «خبرسازترین چهره سال ۹۳ به انتخاب مخاطبان رادیو فردا» معرفی کردند.

حاصل این نظرخواهی،‌ فهرست ۱۰ نفره‌ای است که در ادامه می‌توانید نام و معرفی کوتاهی از آنها را به ترتیب میزان آرایی که از گروه مرجع ما کسب‌کرده‌اند، بخوانید.

مخاطبان رادیو فردا می‌توانند به طور مستقیم از طریق وب‌سایت رادیو فردا، ارسال پیامک به شماره ۰۰۴۲۰۶۰۳۸۷۴۱۵۰ یا تماس با پیامگیر رادیو فردا به شماره ۰۰۴۲۰۲۲۱۱۲۲۱۱۲ یا از طریق آدرس ای‌میل info@radiofarda.com گزینه مورد نظر خود برای عنوان «خبرسازترین چهره سال ۹۳» را انتخاب کنند.

پیشتر در نخستین دوره برگزاری این نظرخواهی در رادیو فردا، که در سال ۹۰ برگزار شد، رضا پهلوی، فعال سیاسی و فرزند محمدرضا پهلوی آخرین پادشاه ایران، در دومین دوره برگزاری این رقابت در سال ۹۱، نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر و در سومین دوره برگزاری چهره خبرساز سال ۹۲، محمدجواد ظریف،‌ وزیر خارجه ایران به انتخاب مخاطبان رادیو فردا، خبرسازترین چهره‌های سه سال گذشته لقب گرفتند.

شما نیز می‌توانید با شرکت در این نظرخواهی و انتخاب یکی از گزینه‌های فهرست ۱۰ نفره نهایی، «خبرسازترین چهره سال ۹۳» را معرفی کنید.

۱. ظریف، محمدجواد: وزیر امورخارجه ایران که ریاست تیم مذاکره‌کنندگان ایران با کشورهای ۵+۱ را برعهده دارد. قدم‌زدن او با جان کری، وزیرخارجه ایالات متحده آمریکا، در میانه مذاکرات هسته‌ای در خیابان‌های ژنو، خبرساز شد که در ایران با واکنش‌های اصولگرایان همراه شد.

۲. سلیمانی، قاسم: سرلشگر پاسدار و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که نقش قابل‌توجهی در عملیات‌های نظامی سپاه در خارج از ایران از جمله در افغانستان، لبنان، عراق و سوریه برعهده داشته‌است.

۳. مطهری، علی: نماینده اصولگرای تهران در مجلس شورای اسلامی و از منتقدان محمود احمدی‌نژاد، که تا کنون چندین بار به دلیل سخنان اعتراضی خود از جمله در زمینه حصر و حبس رهبران معترضان انتخابات ۸۸ خبرساز شده است.

۴. رحیمی، محمدرضا: معاون اول محمود احمدی‌نژاد که در سال ۹۳ به حکم دادگاه و به جرم فساد مالی و تحصیل مال نامشروع، به رد مال و تحمل پنج سال حبس محکوم شد و هم‌اکنون در زندان اوین، دوره محکومیت خود را می‌گذراند.

۵. پناهی، جعفر: کارگردان سینما، فیلنامه‌نویس و فیلمساز ایرانی که پس از وقایع انتخابات خرداد سال ۸۸، ‌بازداشت شد و دوره‌ای زندانی بود. او در دادگاه به شش سال حبس و ۲۰ سال محروومیت از ساختن فیلم و همچنین ممنوعیت خروج از ایران محوم شد. «تاکسی» جدیدترین فیلم آقای پناهی که در شرایط و به شیوه‌ای خاص ساخته شده، ‌موفق شد خرس طلایی جشنواره فیلم برلین را کسب کند.

۶. پاشایی، مرتضی: خواننده، نوازنده و آهنگساز موسیقی پاپ ایرانی که پس از تحمل دوره‌ بیماری سرطان در سال ۹۳ درگذشت. واکنش‌ها به مرگ این خواننده جوان و شمار شرکت‌کنندگان در آیین خاکسپاری و تشییع پیکر او، به قدری بود که ناظران و صاحب‌نظران حوزه جامعه‌شناسی را شگفت‌زده کرد.

۷. خاتمی، محمد: رئیس‌جمهوری ایران از سال ۷۶ تا ۸۴ که پس از وقایع انتخابات سال ۸۸، اصولگرایان از او به عنوان یکی از رهبران فتنه یاد می‌کنند و خواستار محاکمه او هستند. مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۳ از ممنوعیت و محدودیت رسانه‌ها در چاپ اخبار و تصاویر آقای خاتمی خبردادند.

۸. ستوده، نسرین: وکیل دادگستری، حقوقدان و فعال حقوق بشر ایرانی. خانم ستوده از شهریورماه سال ۸۹ تا شهریورماه سال ۹۲ زندانی بود. این وکیل دادگستری پس از آزادی هر هفته در اعتراض به ابطال پرونده وکالت خود در برابر ساختمان کانون وکلای دادگستری تهران،‌ تحصن می‌کند و به استناد موادی از بیانیه حقوق بشر، انتخاب شغل را حق خود می‌داند.

۹. علی‌نژاد، مسیح: روزنامه‌نگار و کنشگر ایرانی است که در سال ۹۳ با به راه انداختن کارزار فیس‌بوکی «آزادی‌های یواشکی»، از زنان ایرانی مخالف پوشش اجباری خواست تا با انتشار تصاویر یا نوشته‌هایی، تلاش و تجربه خود از نبود آزادی انتخاب پوشش در ایران را با دیگران شریک شوند.

۱۰. روحانی، حسن: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران. آقای روحانی نخستین رئیس‌جمهوری ایران است که پس از انقلاب سال ۵۷، با نخست‌وزیر انگلیس، دیوید کامرون دیدار کرد. او در سال ۹۲ نیز عنوان نخستین رئیس جمهوری ایران را که با رئیس‌جمهوری آمریکا گفت‌وگو کرده‌است، به نام خود ثبت کرد.

XS
SM
MD
LG