لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۴

پوشش همزمان؛ رویدادهای مرتبط با انتخابات مجلس و خبرگان

شهرهای مختلف ایران، هفتم اسفند شاهد برگزاری همزمان دو انتخابات مجلس و خبرگان بودند و تا اینجا بیشتر نتایج در حوزه‌های مختلف انتخابیه اعلام شده است. خبرهای مرتبط با این رویداد را در رادیو فردا دنبال کنید.

۲۰:۰۸ ۹.۱۲.۱۳۹۴

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفته است: در چند شهر تجمعاتی مقابل فرمانداری‌ها داشتند، اما سیاست ستاد امنیت این بود که با مدیریت موضوع و استفاده از ظرفیت کاندیداها، مانع تنش و درگیری شد به طوری که در حال پشت سر گذاشتن یکی از امن‌ترین انتخابات کشور هستیم.

۱۷:۴۴ ۹.۱۲.۱۳۹۴

بر اساس آخرین نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری در تهران که تا نیم‌روز یکشنبه منتشر شده، محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری، و محمدتقی مصباح یزدی که از او به «پدر معنوی جبهه پایداری» نام برده می‌شود، در فهرست ۱۶ نفره تهران برای خبرگان حضور نخواهند داشت.

نوشین سیدحسینی در گفت‌وگو با عمار ملکی، استادیار رشته علوم سیاسی در دانشگاه تیلبرگ هلند، ارزیابی او را در این زمینه جویا شده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:09:48 0:00
لینک مستقیم

۱۷:۱۱ ۹.۱۲.۱۳۹۴

دبیر ستاد انتخابات کشور می‌گوید، شمارش آرای انتخابات هفتم اسفند در اکثر حوزه‌های انتخابیه به پایان رسیده و تنها در حدود ۴۰ حوزه انتخابیه کار شمارش آرا باقی مانده است.

علی پورعلی مطلق، ابراز امیدواری کرده که کار شمارش آرا تا پایان روز یکشنبه در سراسر کشور پایان یابد.

۱۷:۰۹ ۹.۱۲.۱۳۹۴

علی لاریجانی، رئیس مجلس، با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفته است که «گردش نیروها در کشور امر مبارکی است» و افزوده است که مردم با فراست دنبال افرادی هستند که خدمت کنند.

۱۷:۰۳ ۹.۱۲.۱۳۹۴

حسن روحانی، رئیس‌جمهور، در ابراز نظری در حساب کاربری خود توئیتر، از «خلق فضایی جدید» با اتکا به رأی تقدیر کرده است.

۱۶:۳۵ ۹.۱۲.۱۳۹۴

اکبر هاشمی رفسنجانی در نخستین واکنش به نتایج انتخابات هفتم اسفند، تأکید کرد که «هیچ‌کس یارای مقاومت در مقابل خواست اکثریت مردم را ندارد».

۱۵:۰۶ ۹.۱۲.۱۳۹۴

وزیر ارتباطات با اشاره به «نقش شبکه‌های اجتماعی در انتخابات هفتم اسفند» گفته است که بر اساس گزارش‌ها، روزانه حدود ۲۰۰ میلیون پیامک در فضای مجازی در چارچوب اطلاع‌رسانی انتخاباتی رد و بدل شده‌است.

محمود واعظی این رویکرد را در «کاهش هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی به خصوص صرفه‌جویی در کاغذ» مؤثر دانسته است.

آقای واعظی پیش از انتخابات گفته بود که برخی نهادها برای فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی در آستانه انتخابات فشار آورده بودند، اما دولت تسلیم این فشارها نشد.

۱۵:۰۰ ۹.۱۲.۱۳۹۴

تازه‌ترین گزارش‌ها و تحلیل‌های مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را زنده و مستقیم با رادیو فردا دنبال کنید:

please wait

No media source currently available

0:00 0:30:00 0:00
لینک مستقیم

۱۴:۵۳ ۹.۱۲.۱۳۹۴

وحید یامین‌پور، نامزد کناره‌گرفته اصولگرایان در قم، در یادداشتی در وب‌سایت اصولگرای رجانیوز با اذعان به شکست اصولگرایان در تهران، یادآور شده که این موضوع، نه شکست از یک جریان سیاسی، بلکه شکست از یک سبک زندگی بود.

آقای یامین‌پور که مجری برنامه‌هایی جنجالی در تلویزیون دولتی ایران بود، تهران را «شهری متعلق به طبقه متوسط جدید و پیچیده در سبک زندگی شبه‌مدرن با مطالبات شبه‌روشنفکرانه» توصیف کرده، و مدعی شده که «تفاوت معنادار رفتار سیاسی مردم قم با مردم تهران» به فهم این اتفاق کمک می‌کند.

۱۴:۳۲ ۹.۱۲.۱۳۹۴

آخرین اطلاعات و تحلیل‌ها در مورد انتخابات هفتم اسفند، نتایج آن و چشم‌انداز فضای سیاسی کشور متأثر از این رویداد را زنده و نستقیم با رادیو فردا دنبالی کنید:

please wait

No media source currently available

0:00 0:24:59 0:00
لینک مستقیم

بیشتر

XS
SM
MD
LG