لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۷

برتری استقلال در جام حذفی فوتبال ایران


تیم فوتبال استقلال تهران با برتری مقابل صبای قم، راهی دور یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران شد. این بازی در وقت قانونی و وقت اضافه گلی در بر نداشت تا ضیافت پنالتی‌ها تعیین‌کننده تیم برتر میدان باشد.

در این مسابقه که به میزبانی آبی‌پوشان و با حضور ۲۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد، استقلال با پیروزی ۵ بر ۳ به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کرد.

برای استقلال هرایر مگویان، امید ابراهیمی، علی قربانی، یعقوب کریمی و فرشید اسماعیلی از روی نفطه پنالتی موفق به گلزنی شدند.

در تیم صبا مسعود حق‌جو، قاسم دهنوی و میلاد ابطحی در گلزنی موفق بودند اما کیوان امرایی که ضربه اول را نواخت، مغلوب واکنش سریع مهدی رحمتی شد.

استقلال با این پیروزی، در دور بعدی مقابل نفت تهران قرار خواهد گرفت تا علیرضا منصوریان بار دیگر با تیم سابق خود رویارو شود.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، مجید حسینی، پادوانی، یعقوب کریمی، بهنام برزای (هرائر مگویان) فرشید باقری، بختیار رحمانی، فرشید اسماعیلی، جابر انصاری (امید ابراهیمی) آرش افشین (علی قربانی) و محسن کریمی به میدان رفتند.

به این ترتیب، استقلال سومین دیدارش در جام حذفی را هم با پیروزی به پایان رساند اما برای دومین بار، نتوانست در نود دقیقه کار را تمام کند.

سرمربی استقلال در پایان بازی با اشاره به اینکه فرزند مرحوم پورحیدری در عین عزاداری به ورزشگاه آمده، تاکید کرد این پیروزی را به مرحوم منصور پورحیدری تقدیم می‌کند.

علیرضا منصوریان گفت: تمام شانس‌های گلزنی را امتحان کردیم. به سختی می‌شد به دفاع صبا ورود کرد. ما چند ستاره مثل خسرو حیدری و کاوه رضایی را در اختیار نداشتیم ولی خوشحالم که مسیر خوبمان را پیدا کرده‌ایم.

سرمربی صبا پس از شکست تیمش به خبرنگاران گفت: به بازیکنانم افتخار می‌کنم که با تمام وجود بازی کردند. فوتبال همیشه مسائل مالی نیست؛ یک تیمی با ۴۰ میلیارد بسته می‌شود و یک تیم هم با چهار میلیارد.

عبدالصمد مرفاوی یادآور شد: استقلال موقعیتی نداشت. آنها تا صبح می‌توانستند پاس بدهند ولی موقعیت نداشتند. اگر بازی به پنالتی نمی‌کشید، استقلال تا صبح هم گل نمی‌زد.

مرفاوی که خود ستاره سابق و سرمربی پیشین استقلال است، از فحاشی برخی هواداران استقلال به دروازه‌بان تیمش انتقاد کرد.

سرمربی صبا گفت: منصوریان که در اهواز فحش خورد می‌خواست گریه کند. حامد لک در تمام بازی فحش خورد، مگر چکار کرده بود؟ اگر فحش به آنها بدهند، همه باید بدانند ولی بازیکن من فحش بخورد، می‌گویند بقیه را تحریک کرده.

مرفاوی درباره اعتراضش به مامور یگان ویژه مستقر در ورزشگاه گفت: «او به من گفت چرا لک جو را خراب می‌کند، گفتم وقتی همه فحش می‌دهند چه کار کند؟ اگر راست می‌گویند، جلوی فحاشی را بگیرند. نمی‌توانم به بازیکن بگویم در ضربات پنالتی تمرکزت را حفظ کن و فحش‌ها را نشنیده بگیر.»

در سایر دیدارها ذوب آهن اصفهان مدافع عنوان قهرمانی با برتری ۳-۲ مقابل ماشین سازی تبریز، به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

گل‌های ذوب آهن را جری بنگسون، محمدرضا عباسی و رضا شکاری به ثمر رساندند. هر دو گل‌ ماشین سازی هم توسط امین قاسمی‌نژاد وارد دروازه رشید مظاهری شد.

ذوب آهن با این پیروزی توانست به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند و حریفش یکی از دو تیم شهرداری ماهشهر یا گسترش تبریز خواهد بود. دیدار این دو تیم قرار بود روز جمعه به انجام برسد اما لغو شد.

تراکتورسازی تبریز با گل‌های محمد نوری و فرزاد حاتمی از سد برق جدید شیراز گذشت تا روانه دور بعدی شود.

برق، در مرحله قبلی قشقایی را شکست داده بود و قشقایی هم با حذف پرسپولیس، بزرگترین شگفتی این رقابت‌ها را رقم زده بود.

نفت مسجدسلیمان مقابل مهمانش سایپا با حساب دو بر یک شکست خورد. سپاهان نیز با همین نتیجه بر آلومینیوم اراک غلبه کرد. اولیویرا و جلال‌الدین علیمحمدی گل‌های سپاهان را به ثمر رساندند.

XS
SM
MD
LG