لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۱

رایانه پنج وزیر خارجه اروپایی پیش از نشست گروه ۲۰ «هک شده بود»


 نشست گروه ۲۰ در سن پترزبوگ روسیه
نشست گروه ۲۰ در سن پترزبوگ روسیه
شرکت رایانه‌ای «فایرآی» می‌گوید هکرهای چینی، در آستانه نشست گروه ۲۰ در ماه سپتامبر امسال، رایانه پنج وزیر خارجه اروپایی را هک کرده بودند.

به گزارش رویترز، شرکت «فایرآی» اعلام کرد براساس تحقیقات صورت گرفته، هکرها با ارسال فایل‌هایی آلوده که عنوان «گزینه‌های نظامی آمریکا در سوریه» را برخود داشته، در رایانه‌های پنج وزیر خارجه اروپایی نفوذ کرده بودند. شرکت آمریکایی «فایر آی» در زمینه نرم‌افزارهای ضدویروس و بدافزار فعالیت می‌کند.

در ماه سپتامبر امسال بحران سوریه و احتمال حمله نظامی آمریکا به این کشور، بر نشست گروه ۲۰ که در روسیه برگزار شد، سایه افکنده بود.

در هفته آخر ماه اوت، محققان شرکت «فایر آی به فعالیت‌ هکرها برای انجام جاسوسی پی برده بودند.

این گزارش می‌افزاید پس از این که هکرها در آستانه برگزاری نشست گروه ۲۰ سرور خود را عوض کردند، این شرکت رد هکرها را گم کرد. «فایرآی» بر این باور است که تغییر سرور هکرها همزمان با آغاز عملیات سرقت اطلاعات از سوی آنها صورت گرفته است.

«فایرآی» از افشای نام وزیران خارجه‌ای که مورد حمله واقع شده‌اند خودداری کرده اما گفته است که همه آنها اعضای اتحادیه اروپا بوده‌اند.

این شرکت اعلام کرده است که این پنج وزیر خارجه را از طریق اف. بی. آی، در جریان حمله هکرها قرار داده است.

نارت نیلنوو، یکی از شش کارشناس «فایرآی» که بر روی حمله این هکرها کار می‌کرده به خبرگزاری رویترز گفته است که وی اطمینان دارد که هکرها از چین بوده‌اند.
XS
SM
MD
LG