لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۷

حملات اینترنتی به رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی


 ساختمان رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی در پراگ
ساختمان رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی در پراگ
روز دوشنبه رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی که رادیو فردا نیز بخشی از این مجموعه است، مورد حملات اینترنتی قرار گرفت و برای چند ساعت بروز رسانی وبسایت‌های آن با اختلال روبرو شد.

رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد پس از این حملات اینترنتی، مخاطبان امکان دسترسی به وب‌سایت‌های این مجموعه را داشتند اما بروز رسانی پایگاه‌های خبری این مجموعه برای چند ساعتی با اختلال روبرو شد.

حملات انجام شده از نوع «دی داس» بوده است. در این نوع حملات حمله‌کنندگان بار ترافیک وب‌سایت‌‌ها را به شدت سنگین کرده تا در نهایت آن را مختل کنند.

پیش از این در ۱۴ نوامبر هم مجموعه رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی هدف حملات مشابهی قرار گرفته بود.

مسئولان فنی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی این احتمال را می‌دهند که این حملات از بیش از یک میلیون رایانه که به ویروس و بدافزار آلوده هستند، بدون اطلاع صاحبان آنها، سازمان‌دهی شده است.

۸۰ درصد رایانه‌هایی که مجموعه رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی را هدف قرار داده‌اند در چین و نزدیک به ۲۰ درصد آنها در روسیه هستند. با این حال از این داده‌ها نمی‌توان گفت که حمله‌کننده واقعی چه شخص یا گروهی است.

کوین کلوز، مدیر رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی حملات صورت گرفته را بیانگر «چالش‌های در پیش روی نشر و تبادل آزاد اطلاعات در عصر کنونی» دانسته است.
XS
SM
MD
LG