لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۳۸

محمدعلی نجفی از میراث فرهنگی رفت؛ مسعود سلطانی‌فر آمد


مسعود سلطانی‌فر (تصویر سمت راست) و محمدعلی نجفی گزینه‌های نخست حسن روحانی برای وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش بودند که با رای عدم اعتماد مجلس مواجه شدند
مسعود سلطانی‌فر (تصویر سمت راست) و محمدعلی نجفی گزینه‌های نخست حسن روحانی برای وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش بودند که با رای عدم اعتماد مجلس مواجه شدند
رییس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه استعفای محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را پذیرفت و مسعود سلطانی‌فر، عضو شورای شهر تهران را جایگزین او کرد.

گزارش روز پنج‌شنبه، ۱۰ بهمن خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، حاکی است که آقای روحانی در نامه‌ای به محمدعلی نجفی تاکید کرده که «اصرار» آقای نجفی و «حفظ سلامت جسمی» او منجر به چنین تصمیمی شده است.

با این حال در نامه آقای روحانی عنوان شده که سمت‌های مشاور رییس جمهوری و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی به آقای نجفی محول می‌شود.

محمدعلی نجفی در حالی از سازمان میراث فرهنگی می‌رود که خبرگزاری خانه ملت روز چهارشنبه گفت‌وگویی را با او منتشر کرد که در آن تاکید می‌شد، گزارش‌ها درباره استعفای وی کذب است و این که همچنان به عنوان رئیس این سازمان فعالیت خواهد کرد.

اما همان ‌زمان برخی مقامات دولت و چهره‌های نزدیک به آقای روحانی مانند محمود واعظی، وزیر ارتباطات، گزارش‌ها درباره استعفای آقای نجفی از ریاست سازمان فرهنگی و گردشگری تایید کرده بودند تا به این ترتیب بر ابهام مسئله افزوده شود.

در نامه حسن روحانی به محمدعلی نجفی نیز تصریح شده است که آقای نجفی از چند هفته پیش درخواست استعفا کرده بود، اما رئیس جمهور ایران بر ادامه همکاری او پافشاری داشت.

در بخشی از این نامه آمده است: «علاقمند بودم که این همکاری همچنان ادامه داشته باشد و لذا علیرغم تقاضاهای مکرر شما در هفته‌های گذشته، بر ادامه همکاری پای فشردم، ولی در برابر اصرار جنابعالی و به دلیل حفظ سلامت جسمی شما، با درخواست استعفایتان موافقت می‌شود.»

در گزارش‌ رسانه‌های داخلی از جمله خبرگزاری میراث فرهنگی به ناراحتی‌های قلبی آقای نجفی اشاره شده و آن را دلیل استعفای او دانسته‌اند.

محمدعلی نجفی پیش از این گزینه نخست آقای روحانی برای وزارت آموزش و پرورش بود که با رای عدم اعتماد مجلس از رسیدن به سمت وزارت در دولت یازدهم بازماند.

مسعود سطانی‌فر که اکنون جایگزین آقای نجفی شده است، نامزد وزارت ورزش و جوانان در دولت آقای روحانی بود، اما او هم نتوانست از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد.
XS
SM
MD
LG