لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۸

طرح انتقال کارمندان دولت از تهران «لغو شد»


عبدالعلی تاجی، معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت رئیس جمهور
عبدالعلی تاجی، معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت رئیس جمهور
یک مدیر ارشد نهاد ریاست جمهوری ایران از الغای طرح انتقال کارمندان از پایتخت خبر داد، طرحی که به موجب آن باید ۲۰۰ هزار کارمند نهادهای دولتی به همراه خانواده‌هایشان از تهران عزیمت می‌کردند.

عبدالعلی تاجی، معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت رییس جمهوری ایران، روز سه‌شنبه، ۱۳ اسفند به خبرگزاری فارس گفت، ‌در دولت پیشین قواعد و آیین‌نامه‌هایی وجود داشت که بر اساس آن ۲۵ هزار کارمند به شهرستان‌ها منتقل شدند، اما دولت کنونی این طرح را لغو کرده است.

به گفته آقای تاجی، اگر کارمندی در شرایط کنونی بخواهد از پایتخت به شهرستان برود باید صرفا موافقت دستگاه مبدا و مقصد را بگیرد که در این صورت مشکلی وجود نخواهد داشت.

طرح انتقال کارمندان دولت از تهران به شهرستان‌ها در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد کلید خورد که هدف از آن مبارزه با ترافیک سنگین تهران و آمادگی در مواجهه با زلزله احتمالی در پایتخت بود.

آغاز این طرح با تبلیغات رسانه‌ای گسترده و دستورات اکید دولت همراه بود چنان که آقای احمدی‌نژاد اعلام کرد تا پایان مرداد ماه ۱۳۸۹ باید ۴۰ درصد از کارمندان دولت تهران را ترک کنند، اما گزارش خبرگزاری‌های داخلی حکایت از آن داشت که با پایان مهلت رییس دولت ایران تنها یک‌هزار کارمند از پایتخت عزیمت کردند.

در عین حال درباره آمار دقیق کارمندان دولت در ایران نیز آمار دقیقی وجود ندارد به طوری که آن زمان عبدالعلی تاجی تعداد آنها را ۲۵۰ هزار نفر اعلام کرد، اما خبرگزاری مهر مدعی شد که تعداد کارمندان دولت حداقل دو برابر این میزان است و به ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد.

با وجود این، آن‌چه در خلال این سه سال تحقق پیدا کرده، چنان‌چه آقای تاجی می‌گوید، خروج تنها ۲۵ هزار کارمند دولتی از پایتخت بوده که ۱۲.۵ درصد از اهداف طرح دولت پیشین را تحقیق می‌بخشد.

این مدیر ارشد دولت ایران در نهایت به کارمندانی که از تهران عزیمت کرده‌اند توصیه کرد که اگر تسهیلات پیش‌بینی‌شده را هنوز دریافت نکرده‌اند به دبیرخانه طرح انتقال کارمندان از پایتخت مراجعه کنند که در وزارت کشور مستقر است.

دولت پیشین اعلام کرده بود برای کارمندانی که از پایتخت خارج می‌شوند تسهیلاتی در نظر گرفته است از جمله وام خرید مسکن.
XS
SM
MD
LG