لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۸

هواپیمای حامل گردشگران اسرائیل در فرودگاه دوبی بر زمین نشست


اولین پرواز حامل گردشگران اسرائیل روز یکشنبه ۱۸ آبان در میانه بحران همه‌گیری ویروس کرونا عازم امارات متحده عربی شد و در فرودگاه دوبی بر زمین نشست.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پرواز هواپیمایی «فلای‌دوبی» عصر یکشنبه پس از طی مسیری سه ساعته، گردشگران اسرائیل را در فرودگاه بین‌المللی دوبی بر زمین نشاند و این در حالی است که شیوع کووید ۱۹ در اغلب نقاط دنیا به اعمال دوباره مقررات سخت‌گیرانه و منع تردد از سوی دولت‌های مختلف منجر شده است.

اسرائیل و امارات متحده عربی روز ۲۵ شهریور طی مراسمی در کاخ سفید «معاهده صلح» را امضا کردند و حالا در راستای عادی‌سازی روابط دو کشور، اولین گروه گردشگران اسرائیل از طریق خطوط هوایی وارد این کشور عربی شده‌اند.

امارات و اسرائیل همچنین توافق کرده‌اند که به زودی پروازهای تجاری منظم میان دو کشور را آغاز کنند.

اواخر مهرماه، هیئتی از مقام‌های رسمی امارات برای نخستین بار به منظور گفت‌وگو و مذاکره با مقام‌های ارشد اسرائیل به این کشور سفر کرد.

مقام‌های ارشد هر دو کشور در این ملاقات چند ساعته قراردادهای متعددی امضا کردند که مهم‌ترین آن‌ها سفر شهروندان امارات و اسرائیل به کشورهای همدیگر بدون نیاز به روادید است.

روز گذشته امارات متحده عربی اعلام کرد که پس از بازنگری اساسی در قوانین اسلامی، برخی ممنوعیت‌ها در حوزه آزادی‌های شخصی از جمله مصرف مشروبات الکلی و زندگی مشترک بدون ازدواج را لغو می‌کند و قتل‌های ناموسی جرم تلقی می‌شوند.

این اصلاحات قانونی بخشی از کوشش‌ها به منظور بهبود وضعیت قانون‌گذاری و سرمایه‌گذاری در این کشور عربی حاشیه خلیج فارس عنوان شده است.

XS
SM
MD
LG