لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۶

اظهارات فرمانده انتظامی خوزستان در مورد بازداشت‌ها پس از تجمع اعتراضی بهبهان


حیدر عباس‌زاده گفته معترضان «شعارهای ساختارشکنانه» داده‌اند
حیدر عباس‌زاده گفته معترضان «شعارهای ساختارشکنانه» داده‌اند

فرمانده انتظامی استان خوزستان می‌گوید «تمام» کسانی که به گفته او «محرک برای برپایی تجمع» اعتراضی در شامگاه ۲۶ تیر ماه در بهبهان بودند، بازداشت شده‌اند.

حیدر عباس‌زاده شب ۲۹ تیر ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی «ایرنا» نام یا هویت بازداشت‌شدگان و تاریخ انجام بازداشت‌ها را اعلام نکرده است و در عین حال توضیحی در مورد «افراد محرک» نداده است.

او اظهار کرده که اعتراضات «هنجارشکنانه» بود و بازداشت‌شدگان «پس از شناسایی دستگیر شدند».

آقای عباس‌زاده گفته معترضان «تعداد معدودی» بودند، با این حال مشخص نیست چرا -به گفته او- حضور «پلیس، نیروهای امنیتی، بسیج و مردم با بصیرت بهبهان» برای «برچیدن تجمع در کم‌ترین زمان» ضروری بود؛ و نیز چرا «نیروهای پلیس اوضاع را تحت کنترل گرفتند».

شهر بهبهان در جنوب شرق استان خوزستان، شامگاه پنج‌شنبه صحنه اعتراضاتی به وضعیت و شرایط اقتصادی و سیاسی بود.

اندکی پس از شکل‌گیری تجمعات گزارش شد نیروهای امنیتی با معترضان درگیر شده‌اند و نیز از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن آن‌ها استفاده کرده‌اند.

حیدر عباس‌زاده می‌گوید معترضان در بهبهان «شعارهای ساختارشکنانه» داده‌اند. او توضیح بیشتری نداده‌است.

در برخی تصاویر منتشر شده از بهبهان صدای تجمع کنندگان شنیده می‌شود که شعارهایی مانند «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»؛ «ایرانی می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» و « توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه» سر داده‌اند.

مواجهه امنیتی با حضور اعتراضی شبانه مردم
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:55 0:00

بهبهان از نخستین شهرهایی بود که در جریان اعتراضات گسترده آبان ماه فیلم‌هایی از درگیری‌های وسیع در آن منتشر شد.

دست‌کم ۱۰ نفر از معترضان بهبهانی در جریان آن اعتراضات کشته شدند. گفته می‌شود فرزانه انصاری‌فر، خواهر یکی از همین کشته‌شدگان، در میان بازداشت‌شدگان تجمع اخیر است.

فرزاد انصاری‌فر، ۲۷ ساله، در میانه اعتراضات ۲۵ آبان ۹۸ در بهبهان، در پی اصابت گلوله به سرش، جان خود را از دست داد.

امین انصاری‌فر، پدر فرزاد و فرزانه، از جانبازان جنگ ایران و عراق و از بازماندگان عملیات کربلای ۴، به رادیو فردا گفته بود که پسرش حدود ساعت یک بعدازظهر، پس از تعطیلی کارش، در نزدیکی خانه از پشت تیر خورد.

اعتراضات اخیر در بهبهان با اختلال در اینترنت استان خوزستان همراه شد. به‌ نظر می‌رسد ایجاد اختلال در اینترنت از جمله برای جلوگیری از انتشار رخدادها در شبکه‌های اجتماعی و مجازی صورت می‌گیرد و در حال تبدیل‌شدن به یک اقدام معمول از سوی مقام‌های مربوط در جمهوری اسلامی‌ست.

XS
SM
MD
LG