لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۶

رای به «بازخرید اجباری» سخنگوی کانون صنفی معلمان در آستانه روز جهانی معلم


محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران، در آستانه روز جهانی معلم، مصادف با روز سه‌شنبه، مجددا از آموزش و پرورش اخراج شد.

کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان ایران روز سه شنبه گزارش داد که هیئت تجدید نظر بررسی تخلفات وزارت آموزش و پرورش با ارسال نامه‌ای به اداره آموزش و پرورش شهریار، با اعلام حکم قطعی، رای به بازخرید اجباری و اخراج این معلم از آموزش و پرورش داد‌‌‌ه است.

اردیبهشت سال ۹۹ هیئت تخلفات وزارت آموزش و پرورش در شرایطی که این فعال صنفی دوران حبس خود را می گذراند، حکم بازخرید و اخراج را صادر کرده بود که با شکایت به دیوان عدالت اداری و بنا بر حکم دیوان، حکم اخراج و بازخرید به صورت موقت متوقف شد.

اما با حکم جدید هیئت تجدید نظر، محمد حبیبی برای بار دوم از آموزش و پرورش اخراج شد و امکان حضور در فضای آموزشی از او سلب شد.

محمد حبیبی خوزانی با اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» به تحمل بیش از ده سال حبس (هفت سال و نیم قابل اجرا) محکوم شده اردیبهشت ۱۳۹۷ به زندان انتقال یافت، اما آبان ماه گذشته آزاد شد.

او همچنین به دو سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

در همین زمینه کانون معلمان اصفهان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «هيچ وقت معلمان ميهن‌مان به اندازه امروز تحت تعقيب و نياز نبوده‌اند.»

در این بیانیه که به مناسبت روز جهانی معلم منتشر شده آمده است: «دليل اختصاص اين روز ويژه به افراد متعلق به اين حرفه، احترام گذاشتن و قدرانی از آنهاست. بنابراين شايسته نيست به جای تقدير و تكريم و چاره‌انديشی برای بهبود زندگی آنان و شرايط موجود، در مضيقه و تحت ستم و بگير و ببند قرار گيرند.»

کانون معلمان همدان هم به همین مناسبت بیانیه‌ای منتشر کرده و اعلام کرد: «بازداشت، پرونده سازی و حبس فعالان صنفی معلمان، که به وضعیت نابسامان آموزش و پرورش کشور انتقاد دارند، هم برای کشور خسارت بار است و هم موجب شکاف بیشتر جامعه فرهنگیان با مسئولان مملکت خواهد شد.»

این بیانیه می‌افزاید: «مردم به ویژه جامعه فرهنگیان از مسئولان امنیتی و قضایی کشور انتظار دارند چنین شیوه‌ای را با غارتگران بیت المال، اخلال گران اقتصادی، مدیران بی کفایت و مسئولانی که گام به گام آموزش و پرورش کشور را به سمت نابودی سوق دادند، اتخاذ کنند.»

کانون معلمان همدان به معلمان زندانی از جمله اسماعیل عبدی، مصطفی نیلی، وکیل افتخاری معلمان، محمدرضا رمضان زاده، یعقوب یزدانی، حسن حسینخانی، محمد ارکیان، مهدی فتحی، غلامرضا غلامی و عزیز قاسم‌زاده اشاره کرده و نوشت: «از نظر جامعه فرهنگیان ایران این معلمان هیچ جرمی مرتکب نشده و ادامه بازداشت ایشان، علاوه بر اینکه نمی‌تواند ترس و عقب نشینی معلمان از خواسته های برحق‌شان را موجب شود، بلکه سبب تحریک افکار عمومی فرهنگیان ایران نیز خواهد شد.»

با استفاده از کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان ایران، کانال صنفی معلمان و رادیوفردا/ ف. ق./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG