لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۱

مجلس به صلاحیت وزیر پیشنهادی رئیسی برای آموزش و پرورش رأی اعتماد نداد


مسعود فیاضی، برادر داماد شهردار تهران، روز ۱۷ آبان به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش معرفی شد
مسعود فیاضی، برادر داماد شهردار تهران، روز ۱۷ آبان به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش معرفی شد

مسعود فیاضی، گزینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای آموزش و پرورش با ۱۱۵ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع موفق به کسب رای اعتماد مجلس نشد.

روز دوشنبه نیز فرهاد بشیری، عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس از مخالفت اعضای این کمیسیون با صلاحیت وزیر پیشنهادی با ۹ رای مخالف، شش رای موافق و دو رای ممتنع خبر داده بود.

فیاضی دومین گزینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای وزارت آموزش و پرورش است که نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.‎

صلاحیت وی در حالی رد شده که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران در حمایت از وی در صحن علنی مجلس سخنرانی کرده بود.

رئیسی مدعی شد که محور معرفی مسعود فیاضی، «شایستگی» بوده و «رابطه رفاقت، قرابت و فشار آوردن احیاناً رسانه‌ای هیچ‌کدام موجب نمی‌شود که یک فرد برای پست وزارت معرفی شود.»

رئیسی اضافه کرده که «وزرای اسبق آموزش و پرورش اعلام کردند ما آموزش و پرورش را می‌شناسیم، وزیر پیشنهادی را هم می‌شناسیم و او هم آموزش و پرورش را می‌شناسد و ما این فرد را دارای صلاحیت و فردی صالح برای این مسئولیت می‌دانیم.»

گزارش محمد ضرغامی درباره مردودی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
please wait

No media source currently available

0:00 0:06:53 0:00
لینک مستقیم

در روزهای گذشته برخی سوابق و فعالیت‌های مسعود فیاضی از جمله نقش او در نوشتن طرح موسوم به صیانت از فضای مجازی و همچنین نسبت فامیلی او با شهردار کنونی تهران موضوع انتقادهایی از انتخاب او در رسانه‌ها بود.

مسعود فیاضی، برادر داماد شهردار تهران، روز ۱۷ آبان از سوی ابراهیم رئیسی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش به مجلس معرفی شد.

پیش از این، زمانی که علیرضا زاکانی، رئيس مرکز پژوهش‌های مجلس بود، آقای فیاضی را به عنوان معاون خود منصوب کرد که با انتقاد برخی نمایندگان سابق مجلس مواجه شد.

خبرگزاری فارس در گزارشی درباره سوابق مسعود فیاضی نوشته است که او مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم است و مدرک دکترای خود را از «کمیسیون نخبگان بدون مدرک» دریافت کرده و سوابقی چون «معاون پژوهشی مرکز مطالعات راهبردی بسیج» و «سردبیری نشریه حوزوی حاشیه» دارد.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نیز درباره وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش به خبرگزاری ایلنا گفته که با توجه به پیشینه و تخصص مسعود فیاضی، او «حتی مدیر یک دبستان کوچک در دور افتاده‌ترین شهرستان‌ها هم نبوده و توانایی حل مشکلات آموزش و پرورش را ندارد».

به گفته او، «اگر مجلس به او رای دهد، اجحاف در حق همه فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها کرده است».

این نماینده مجلس افزوده که انتخاب چنین فردی برای وزارت «بی‌احترامی به معلمان، خانواده‌های دانش‌آموزان و همچنین بی‌احترامی به عظمت نام ایران است.»

با استفاده از گزارش‌های ایسنا، خانه ملت و رادیو فردا؛ ب.ب / پ.پ
XS
SM
MD
LG