لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۰

شهروند ایرانی-کانادایی به جرم تلاش برای نقض تحریم های ایران به زندان محکوم شد


دادگاه منطقه جنوب نیویورک (در منهتن)
دادگاه منطقه جنوب نیویورک (در منهتن)

دادستانی منطقه جنوب نیویورک در بیانیه ای در روز جمعه ۲۴ آذرماه اعلام کرد، علی صوفی، یک شهروند ایرانی- کانادایی که اتهام تلاش و برنامه ریزی برای دور زدن تحریم ها علیه ایران را پذیرفته بود، به ۳۲ ماه زندان محکوم شده است.

طبق این بیانیه دفتر دادستانی جنوب نیویورک، علی صوفی درصدد بود که با نقض تحریم های تسلیحاتی علیه ایران تجهیزات نظامی به این کشور ارسال کند.

این بیانیه می افزاید، علی صوفی بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶تلاش کرده بود تا تجهیزات نظامی را به طور غیرقانونی و بدون مجوز های لازم از آمریکا خریداری کرده و به طور مستقیم یا غیر مستقیم به ایران ارسال کند.

براساس بیانیه دادستانی جنوب نیویورک، علی صوفی از جانب مقام های ارشد سپاه پاسداران در تلاش بوده تا تکنولوژی نظامی پیشرفته را برای آنها را تامین کند و از جمله به دنبال خرید های کوپتر، قطعات مسلسل های پیشرفته، قطعات تانک، و خودروهای نظامی از آمریکا بوده است.

این شهروند ایرانی-کانادایی در هفتم سپتامبر ۲۰۱۷ در حضور قاضی نلسون رومن اتهام برنامه ریزی برای دورزدن تحریم های ایران را پذیرفت.

علی صوفی ۶۳ ساله علاوه بر ۳۲ ماه زندان به یک سال زندگی زیر نظر پلیس هم محکوم شده است.

در حالی خبر محکومیت این شهروند ایرانی -کانادایی در روز جمعه منتشر شده است که روز دوشنبه دادستان‌های فدرال آمریکا یک تاجر ترک را به صادرات موتورهای قایق و ژنراتورهای ساخت ایالت ویسکانسین به نیروی دریایی ایران متهم کردند.

خبرگزاری ها می گویند، رشید تاوان، ۴۰ ساله اهل استانبول در ماه ژوئن در رومانی بازداشت و به آمریکا منتقل شده است.

وکلای آقای تاوان اتهامات علیه او را رد کرده اند.

XS
SM
MD
LG