لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۱

دادگاه امبر هرد را به پرداخت پانزده میلیون دلار به جانی دپ محکوم کرد


امبر هرد درخواست خسارت ۱۰۰ میلیون دلاری کرده بود.
امبر هرد درخواست خسارت ۱۰۰ میلیون دلاری کرده بود.

هیات منصفه دادگاهی در ایالت ویرجینای آمریکا روز چهارشنبه پس از یک دادرسی شش هفته‌ای رای داد که امبر هرد، بازیگر هالیوود، به جانی دپ، همسر سابق خود افترا زده است تا او را بدنام کند.

این هیات منصفه حکم داد که خانم هرد به جانی دپ مبلغ ۱۵ میلیون دلار خسارت پرداخت کند.

جانی دپ ۵۸ ساله و ستاره مجموعه فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» خواستار دریافت ۵۰ میلیون دلار خسارت شده و گفته بود که امبر هرد با یادداشتی که در یک روزنامه نوشته و خود را قربانی خشونت خانگی نامیده بود، به شهرت او لطمه زده است.

امبر هرد ۳۶ ساله نیز به نوبه خود درخواست خسارت ۱۰۰ میلیون دلاری کرده و گفته بود وقتی که وکیل جانی دپ اتهامات وی را «ساختگی» نامید به اعتبار او لطمه وارد شد.

جانی دپ اتهام کتک زدن امبر هرد یا هر زن دیگری را رد کرده و گفته بود که این همسر سابق وی بود که روابطشان را به خشونت آلوده کرد.

دپ و هرد سال ۲۰۱۱ هنگام فیلمبردای فیلم«خاطرات روزانه رام» با هم آشنا شدند و در فوریه ۲۰۱۵ نیز ازدواج کردند اما این ازدواج تنها دو سال دوام یافت.

یادداشتی که امبر هرد دسامبر ۲۰۱۸ در واشینگتن پست منتشر کرده بود در کانون این پرونده قرار داشت. خانم هرد در آن یادداشت از خشونت خانگی صحبت می‌کند، اگرچه اسمی از جانی دپ نمی‌برد. اما با این حال وکلای جانی دپ به هیات منصفه گفتند که کاملا مشخص بوده منظور امبر هرد چه کسی است.

وکلای امبر هرد در طول این دادرسی شش هفته‌ای تاکید داشتند که او راست گفته است و نظرات او مشمول آزادی بیانی است که ماده اول قانون اساسی ایالات متحده آن را تضمین می‌کند.

وکلای جانی دپ شکایت او را در فیرفکس کانتی ایالت ویرجینیا ثبت کردند چرا که روزنامه واشینگتن پست آنجا چاپ می‌شود. روزنامه اما در این پرونده متهم نیست.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن/ک
XS
SM
MD
LG