لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۴

کارنامه اردیبهشت ماه ۹۸

تازه‌ترین رویدادهای صنفی و کارگری ایران در اردیبهشت ماه ۹۸ را هر روز در اینجا دنبال کنید.

۱۹:۰۸ ۲.۲.۱۳۹۸

شماری از معلمان خواستار استعفای وزیر آموزش و پرورش شدند

شماری از معلمان از شهرهای مختلف ایران روز دوشنبه در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در تهران تجمع کردند و خواستار استعفای محمد بطحایی،‌ وزیر آموزش و پرورش، شدند.

به گزارش برخی از تشکل های صنفی، تجمع کنندگان که شعار می‌دادند:‌ «وزیر ناکارآمد - استعفا استعفا» و «وزیر بی لیاقت - استعفا استعفا»‌ به پرداخت نشدن حق ماموریت خود معترض بودند.

در سالیان گذشته، پرداخت نشدن مطالبات صنفی معلمان، اعتراض‌های صنفی آنان را به دنبال داشته است.

۱۹:۰۳ ۲.۲.۱۳۹۸

تجمع شماری از مراقبین سلامت طرح پزشک خانواده در شیراز

شماری از مراقبین سلامت طرح پزشک خانواده استان فارس روز دوشنبه در مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تجمع کردند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، تجمع کنندگان به «عدم امنیت آینده شغلی، پرداخت نشدن حق بیمه و سنوات، عدم برخورداری از حداقل حقوق پایه اداره کار و برخوردار نشدن از سرانه‌های مصوبات طرح پزشک خانواده»‌ اعتراض کردند.

۱۹:۰۰ ۲.۲.۱۳۹۸

درخواست تشکل‌های کارگری مخابرات ایران برای پرداخت مطالبات کارکنان

شورای عالی هماهنگی تشکل‌های کارگری مخابرات ایران در بیانیه‌ای بر لزوم پرداخت مطالبات کارکنان مخابرات و تحقق وعده‌های مسئولان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، این شورا بر لزوم تحقق «مطالبات قانونی کارکنان اعم از بازنشسته، رسمی، قراردادی، شرکتی و کارگزار»‌ تاکید کرد.

شورای عالی هماهنگی تشکل‌های کارگری در بیانیه خود با اشاره به «مصوبه اسفند سال ۸۵ هیئت وزیران و بند دال ماده۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری» و همچنین «آیین‌نامه استخدامی و پرسنلی مخابرات ایران مصوب سال ۸۹ به عنوان میثاق سازمانی»‌، به مدیریت ارشد مخابرات ایران توصیه کرد نسبت به اجرای تعهدات، قول‌ها و مفاد صورت‌جلسات اقدام کند.

این شورا همچنین از مدیریت ارشد مخابرات ایران خواست از ایجاد هرگونه تنش و زمینه ایجاد اختلاف سازمانی که منجر به کاهش اثربخشی و کارایی نیروی انسانی می‌شود، خودداری کند.

۱۸:۵۴ ۲.۲.۱۳۹۸

۱۱ معدنچی در در یک معدن زغال‌سنگ در سوادکوه دچار مسمومیت ناشی از دود شدند

سخنگوی اورژانس استان مازندران از وقوع آتش‌سوزی در معدن زغال‌سنگ «کارسنگ» در سوادکوه خبرداد و گفت که در این حادثه ۱۱ معدنچی دچار مسمومیت ناشی از دود شدند .

به گزارش خبرگزاری ایرنا، ذکریا اشکپور با اعلام اینکه این حادثه شنبه شب روی داد، گفت: به گفته شاهدان عینی، این آتش سوزی بر اثر اتصالی کابل‌های داخل تونل رخ داد و دود ناشی از آن موجب مسمومیت کارگران شد.

سخنگوی اورژانس مازندران اشاره کرد که مصدومان به بیمارستان شهدای زیراب منتقل شدند ولی حال آنها وخیم گزارش نشده است.

به نوشته ایرنا، ۲۵۰ معدن در استان مازندران وجود دارد که از این تعداد، ۱۳۰ معدن فعالند و سالانه ۱۲ میلیون تن انواع مواد معدنی از آنها استخراج می‌شود.

۱۷:۱۹ ۲.۲.۱۳۹۸

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران خواستار تحقق مطالبات معلمان شد

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه‌ای به مناسبت آغاز هفته معلم خواستار تحقق مطالبات صنفی معلمان شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، این شورا با اعلام اینکه گرانی و تورم، زندگی را برای اکثریت زحمتکشان سخت کرده است، ‌نوشت: وضع اقتصادی معلمان بد است.

این تشکل صنفی معلمان همچنین با اشاره به اینکه اکثریت دانش‌آموزان که از خانواده‌های زحمتکش هستند وضع بهتری از معلمان ندارند، از آنچه گسترش سیاست‌های ضدآموزشی مانند پولی‌سازی و کیفیت‌زدایی از آموزش نامید، انتقاد کرد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه خود خواستار بهینه‌سازی آموزش در مدارس، توقف خصوصی سازی آموزش، حق تشکل یابی مستقل و ایجاد بیمه کارآمد برای فرهنگیان شد.

اجرای دقیق مصوبه نظام پرداخت هماهنگ حقوق و دستمزد و دفاع از حقوق معلمان بخش خصوصی، آزاد و خریدخدمت از دیگر خواسته های شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران هستند.

معلمان در سالیان اخیر،‌ بارها در اعتراض به تحقق نیافتن خواسته‌های صنفی خود اعتصاب، تجمع و تحصن کرده اند. این اعتراض‌ها با برخوردهای امنیتی و قضایی مواجه شده است و شماری از فعالان حقوق معلمان به اتهام‌های امنیتی بازداشت و به زندان محکوم شده‌اند.

XS
SM
MD
LG