لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۰۷

حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد

حسن روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران، برای پنجمین بار در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد.

حسن روحانی در پایان سخنرانی خود تاکید کرد: می‌توانیم ارعاب و جنگ را به منطق هم افزایی و صلح تبدیل کنیم تا صدای اعتدال تنها منطق غالب در جهان باشد.

رییس جمهوری ایران همچنین گفته است: دولت جدید آمریکا با پیمان شکنی و نقض تعهدات بین المللی، فقط اعتبار جهانی خود را می شکند.

رییس جمهوری ایران همچنین به سخنرانی روز گذشته رییس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: ادبیات دونالد ترامپ نه‌تنها در شأن سازمان ملل نبود بلکه در تقابل با خواست همه ملت ها از این اجلاس٬ یعنی اتحاد دولت‌ها علیه تروریسم بود.

حسن روحانی همچنین گفته است: توان دفاع موشکی ما٬ تنها جنبه دفاعی و بازدارنده دارد٬ و برای حفظ صلح و ثبات در منطقه و جلوگیری از ماجراجویی بی‌خردان است.

رییس جمهوری ایران د رادامه گفته است: به صراحت می‌گویم ایران اولین کشوری نخواهد بود که برجام را نقض کند٬ اما در مواجه با نقض آن عکس‌العمل مناسب و قاطع خواهد داشت.

حسن روحانی تاکید کرد: توافق هسته ای یا برجام متعلق به یک یا دو کشور نیست. برجام سند شورای امنیت و متعلق به کل جامعه بین‌المللی و یک تعامل نو در مناسبات جدید جهانی است.

حسن روحانی در ادامه گفته است: ایران نه می خواهد،امپراتوری تاریخی اش رااحیا کند و نه می خواهد، مذهب رسمی اش راحاکم کند ونه می خواهد انقلابش را با زور سرنیزه صادرکند.

حسن روحانی همچنین گفته است: ما تهدید نمی‌کنیم و تهدید را از جانب هیچ کس نمی‌پذیریم.
زبان ما زبان کرامت است و زبان تهدید را برنمی‌تابیم.

بیشتر

XS
SM
MD
LG