لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۶

تهدید تیم فوتبال سیاه جامگان مشهد برای تغییر نام


ابومسلم، سیاه جامگان، اف ث مشهد و حالا بارثاوا. تغییر نام اجباری نماینده پرطرفدار فوتبال مشهد در لیگ بر‌تر ادامه دارد.

مالک باشگاه سیاه جامگان می‌گوید: به ما پیام دادند چنانچه نام تیم تغییر نکند، اجازه برگزاری بازی بعدی ما را در مشهد نخواهند داد.

محمدرضا عباسی در خصوص مخالفت هواداران با تغییر نام تیمش به خبرگزاری ایسنا گفت: «این سوال را از مسئولان شهر بپرسید که چرا مجوز کمیسیون ماده پنج سیاه جامگان ابومسلم را نمی‌دهند.»

سال گذشته امام جمعه مشهد با انتقاد از نامگذاری باشگاه‌‍‌های مشهد به ابومسلم و سیاه‌جامگان مدعی شد: تا وقتی چنین نام‌هایی بر باشگاه‌های شهر است امام رضا به ورزش مشهد توجهی نمی‌کنند.

علم‌الهدی یادآوری کرد: «متاسفانه باشگاه را به نام یکی از دشمنان سرسخت امام رضا نامگذاری کرده‌اند. ابومسلم جانی و بی‌بند و بار بود که مایه ننگ اسلام است. آن وقت شما این باشگاه قدیمی را به عنوان سرسخت‌ترین دشمن امام رضا نامگذاری کردید.»

عطا مهاجرانی در پاسخ به این ادعا، در وبلاگ خود نوشت: «ابومسلم سردار پر آوازه ایرانی نقش تعیین کننده در فروپاشی سلسله امویان داشت و با نیرنگ منصور خلیفه عباسی به قتل رسید.»

وزیر سابق ارشاد جمهوری اسلامی ایران با ذکر منابع، نوشت:امام هشتم شیعیان یازده سال پس از قتل ابومسلم متولد شده. چگونه ابومسلم می‌تواند از دشمنان امام رضا محسوب شود؟»

ماجرای تغییر نام باشگاه قدیمی مشهد، از پنج سال پیش آغاز شد. زمانی که حجت الاسلام علیپور دبیر سابق ستاد منشور اخلاقی، مشاور فرهنگی سازمان لیگ وعضو کمیته رسیدگی به تخلفات فوتبالی فدراسیون فوتبال بود.

از سال ۱۳۴۹ تاکنون،بازیکنان سر‌شناسی مانند اکبر میثاقیان، خداداد عزیزی، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، رضا عنایتی و نیکبخت واحدی در ابومسلم توپ زده‌اند.

علیپور بر این باور بود که خراسانی‌ها بیش از چهار دهه در اشتباه بوده‌اند و دیگر اجازه ندارند به نام ابومسلم در مسابقات شرکت کنند.

این مقام روحانی معتقد بود ابومسلم خراسانی فردی شیعه‌کش بوده و به همین خاطر، مدام از لیگ برتر سقوط می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، مسئول فرهنگی انضباطی در فدراسیون فوتبال معتقد بود: «امام رضا علم سیاه ابومسلم را برداشت و پرچم سبز را نماد شیعه کرد، در حالی که لباس این تیم سیاه است.»

حالا مالک سیاه جامگان که با تهدید مواجه شده است، می‌گوید:اسم جدید چه نفعی برای من دارد؟ برندی که شش سال روی آن کار کردیم و نامش شناخته شده،با دست خودمان نابودش می‌‎کنیم.

این تیم برای بازی در ورزشگاه بزرگ شهر با نام امام رضا هم باید رضایت آستان قدس رضوی را جلب کند.

عباسی می‌گوید: «از شهردار خواستیم با آستان قدس وارد مذاکره شود. امیدوارم با درایت تولیت آستان، بازی‌ها به آنجا منتقل شود تا مشکلات مسافت و سرما برای هواداران حل شود.»

مالک باشگاه سیاه جامگان در درخصوص همکاری با حسین هدایتی گفت: «هدایتی دنبال مسائلی بود که با شرایط باشگاه سازگاری نداشت. البته چه خوب که نیامد و ما نیز قبول نکردیم، زیرا الان به خاطر مسائل مالی دستگیر و در زندان است.»

محمدرضا عباسی که تیمش در رده سیزدهم لیگ بر‌تر قرار دارد، در خصوص تغییر رنگ پیراهن گفت: تا زمانی که من در تیم هستم، پیراهن تیم قرمز و مشکی خواهد بود و هر اسمی انتخاب شود، نام مشکی پوشان در ابتدای آن قرار دارد.

XS
SM
MD
LG