لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۱

زاکانی: احمدی نژاد گفت بيا خبرگان رهبری را عوض کنيم


عليرضا زاکانی، عضو شورای مرکزی فراکسيون اصولگرايان مجلس، روز دوشنبه ۱۱ شهريور ماه گفته است که ديداری با محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری سابق ايران، در سال ۱۳۸۵ داشته است و آقای احمدی نژاد در اين ديدار ازوی خواست تا برای تغيير ترکيب مجلس خبرگان رهبری با دولت نهم همکاری کند.

به گزارش وب سايت خبری «تسنيم»، عليرضا زاکانی در چهاردهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان مستقل در دانشگاه تربيت مدرس در پاسخ به سوال يکی از دانشجويان مبنی بر اينکه« چرا سال ۸۵ وقتی احمدی‌نژاد از شما خواست به دولت برويد و کارهای سياسی دولت را در دست بگيريد به او پاسخ مثبت نداديد و شايد حضور شما در آنجا مانع از برخی مسائل می‌شد»، گفته است: «در خرداد ۸۵ آقای احمدی‌نژاد دو ساعت و اندی با من صحبت کرد که به دولت بيا و کارهای سياسی دولت را در دست بگيرد. »

این نماینده مجلس اضافه کرده است:«من گفتم اگر من بيايم چه کارهايی می‌خواهی با همديگر انجام دهيم گفت: دست به دست هم می‌دهيم و خبرگان رهبری را عوض می‌کنيم. پيرهای خبرگان بيرون و به جای آنها جوانان را می‌آوريم.»

علیرضا زاکانی می گوید که این پيشنهاد محمود احمدی نژاد را نپذيرفت.

عضو شورای مرکزی فراکسيون اصولگرايان مجلس تصريح کرده است:«اين مطلب را رئيس‌ جمهوری که تنها ۹ ماه از حضورش در اين جايگاه گذشته بود، عنوان می‌کرد. رئيس‌جمهور ۹ ماهه چه نسبتی با خبرگان رهبری دارد؟ وقتی من شروع کردم به دليل آوردن برای نپذيرفتن اين جايگاه، گفت تو آدم چه کسی هستی که اينطور صحبت می‌کنی. من عکس آقا و امام که پشت سرش بود را نشان دادم و گفتم من در مسير اين ۲ بزرگوار هستم.»


مجلس خبرگان رهبری براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی وظيفه تعيين و نظارت بر ولی فقيه يا رهبر جمهوری اسلامی را برعهده دارد. هم اکنون محمدرضا مهدوی کنی با هشتاد دو سال سن رياست اين مجلس را برعهده دارد.

عليرضا زاکانی مؤسس و دبيرکل «جمعيت رهپويان انقلاب اسلامی» است و در جريان انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۴ از حاميان محمود احمدی نژاد بود. اما به دنبال اختلاف در بين محمود احمدی نژاد و آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، وی نيز به صف منتقدان دولت دهم پيوست.

لغو سخنرانی احمدی نژاد

قرار بود محمود احمدی نژاد نيز در چهاردهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان مستقل در دانشگاه تربيت مدرس سخنرانی کند که دبير اين همايش اعلام کرد که سخنرانی رييس دولت دهم لغو شده است.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، عليرضا کريمی، دبير چهاردهمين نشست انجمن‌های اسلامی دانشجويان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور درباره دلايل حضور نيافتن احمدی‌نژاد روز یکشنبه گفته بود: در آخرين تماسی که با ايشان در ارتباط با حضور در اين نشست داشتيم، ايشان اعلام کردند به دليل التهابی که در دانشگاه تربيت مدرس بوجود آمده است و همچنين مصاحبه آقای رنجبر رييس اين دانشگاه، در اين نشست حضور پيدا نمی‌کنند.

وی افزود: آقای احمدی‌نژاد گفت که فضای کشور در شرايط فعلی در آرامش به سر می‌برد و چون احتمال دارد که در ارتباط با حضور در دانشگاه حرف‌هايی زده شود که مورد سوءاستفاده رسانه‌ای قرار بگيرد، در اين نشست حضور پيدا نمی‌کند.

عليرضا کريمی گفته است:« دعوای رسانه‌ای که آقای احمدی‌نژاد به آن اشاره کردند، مربوط می‌شود به اتفاقاتی که اسفندماه سال گذشته افتاد و در پی آن آقای احمدی‌نژاد طی نامه‌ای از وزير علوم خواستند برخی از روسای دانشگاه‌ها را عزل کنند و آقای رنجبر نيز در بين اين اسامی بودند.»
XS
SM
MD
LG