لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۷

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه اعتماد از جلسه وزير پيشنهادی کشور با اعضای کميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی خبر داده ، و نوشته « صادق محصولی روز سختی را در مجلس گذراند تا پاسخگوی سوال نمايندگان در مورد سه پرونده مالی خود باشد. »


این روزنامه با اشاره به اينکه وزير پيشنهادی کشور و مشاور فعلی محمود احمدی نژاد ، در چند روز اخير با سوالات متعددی در مورد سوابق مالی خود مواجه شده ، نوشته « برخی از نمايندگان حامی دولت در يک هفته اخير با گفت وگوهای چهره به چهره خود با نمايندگان سعی داشتند اعضای کميته بررسی پرونده های مالی محصولی را متقاعد کنند. »


اعتماد در عین حال نوشته « گويا با بی نتيجه ماندن اين تلاش ها ، محصولی خود ترجيح داد به کميسيون امنيت ملی مجلس برود و در مورد آنچه سه پرونده اصلی مالی وی از سوی نمايندگان خوانده می شود ، توضيح دهد. »


به نوشته این روزنامه « مزايده قرارداد سوآپ در زمان حضور محصولی در استانداری آذربايجان غربی » ، « پرونده مختومه خريد زمين برای سپاه در قوه قضائيه » ، و آنچه برخی از نمايندگان به عنوان « نام محصولی در ليست وام گيرندگان کلان » مطرح می کنند سه مبحثی بوده که وزير پيشنهادی احمدی نژاد روز گذشته در مورد آنها پاسخ داده است.


«کم در آمدها بی سرپناه شدند»


روزنامه جمهوری اسلامی ، به نقل رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نوشته در حالی که هر سال ۱.۵ مليون واحد مسکونی در کشور مورد نياز است تنها ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار واحد مسکونی ساخته می شود.


حسن روحانی همچنين با اظهار تاسف از اينکه « در چند سال گذشته برخی از سياست های پولی و مالی به جای تشويق عرضه و توليد باعث تحريک تقاضا و سفته بازی در بازار مسکن شد » ، گفته که نتيجه سياست های پولی دولت « افزايش چشمگير قيمت ها بود که موجب محروميت عده کثيری از اقشار محروم و با درآمد ثابت از تهيه سرپناه و مسکن شده است. »


روزنامه جمهوری اسلامی نوشته که حسن روحانی به فاصله طبقاتی و تشديد محروميت ناشی از سياست های پولی و مالی نادرست در پيش گرفته شده در اين سال ها اشاره کرده ، و گفته « اين پديده به وضوح با شعار عدالتخواهی در تعارض است. »


«آمادگی نیروی انتظامی برای سناریوهای مختلف»


روزنامه همشهری ، اظهارات يکی از فرماندهان نيروی انتظامی در مورد جزئيات مانور ۶ روزه ماموران انتظامی در تهران را مورد توجه قرار داده ، و به نقل از مدیر کل مطالعات اجتماعی اين نیرو نوشته « لازم است پليس برای وضعيت‌های مختلف سناريوهای خاصی داشته باشد. »


به نوشته اين روزنامه بهرام بيات گفته است در مانور ۶ روزه نيروی انتظامی در تهران ۵۰ فروند هواپيما و های کوپتر،۴ هزار دستگاه خودرو و موتوسيکلت يکان های انتظامی،واحدهای چترباز شرکت دارند.


وی همچنين از گسترش و استقرار واحدهای گشتی و عملياتی در ميادين تهران ، اجرای پدافند غيرعامل در کلانتری‌ها و مقرهای پليس ، عمليات امداد و نجات ، انتقال کلانتری‌ها و واحدهای پليس تخصصی به محل‌های از پيش تعيين شده همچون مدارس و مساجد ، مقابله با اقدامات تروريستی احتمالی ، و مقابله با بحران‌های احتمالی ، و حوادث غيرمترقبه و طبيعی به عنوان بخش هايی از مانور ۶ روزه نيروی انتظامی در پايتخت نامبرده که با عنوان « امنيت و آرامش » در حال اجراست.


به نوشته همشهری اين فرمانده نيروی انتظامی در عين حال گفته « اين ذهنيت که برخی اجرای اين رزمايش را موجب پليسی شدن فضا می‌دانند ، غلط است ، و هدف اين مانور کسب آمادگی برای زمان احتمالی وقوع رخدادهای طبيعی است. »


« ۶۷ درصد واردات از اروپاست»


روزنامه ايران ، ارگان رسمی دولت ، خبر داده که ۶۷ درصد واردات به ايران از کشورهای اروپايی صورت می گيرد.


اين روزنامه ارزش تجارت خارجی ايران در سال گذشته را ۱۴۰ ميليارد دلار اعلام کرده ، و نوشته « ارزش تجارت خارجی ايران در سال ۲۰۰۷ ميلادی حدود ۱۴۰ ميليارد دلار بوده است که سهم اروپا از اين ميزان بيشتر از ديگر مناطق است. »


روزنامه ايران واردات ۶۷ درصدی از کشورهای اروپايی را نشانگر بی اعتنايی اروپا به قطعنامه های شورای امنيت سازمان ملل ارزيابی کرده ، و نوشته « آلمان ، فرانسه و ايتاليا از جمله کشورهايی هستند که بيشترين تأثير را از بحران اقتصادی غرب پذيرفته اند ، و همين کشورها در ليست شرکای تجاری ايران در صدر قرار دارند. »


XS
SM
MD
LG