لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۱

بستری شدن یک دانش‌آموز اسلامشهری پس از «سیلی خوردن از معلم»


جابر جاهدشیران گفته است که فرزندش سه روز در بیمارستان بستری بوده و «الان چشمش تار می‌بیند و مدام سردرد دارد».
جابر جاهدشیران گفته است که فرزندش سه روز در بیمارستان بستری بوده و «الان چشمش تار می‌بیند و مدام سردرد دارد».

روزنامه شهروند خبر داد که یک دانش آموز ۱۴ ساله در شهرستان اسلامشهر، بر اثر «سیلی» معلم «دچار تشنج» شده و سه روز در بیمارستان بستری شده است. مدیر این مدرسه اما این گزارش را تکذیب کرده است.

روزنامه شهروند در شماره روز شنبه دوم دی، خبر داد که هفته پیش، امیرحسین جاهدشیران، دانش‌آموز ۱۴ ساله مدرسه «موسی‌بن‌جعفر» در شهرک محمدیه اسلام‌شهر در استان تهران، «با سیلی معلم دچار تشنج و راهی بیمارستان شد».

در این زمینه جابر جاهدشیران، پدر این دانش‌آموز، گفته است که هفته گذشته از مدرسه پسرش با او تماس گرفته‌اند و وقتی که به مدرسه رسیده، پرستار اورژانس مشغول معاینه فرزندش بوده و گفته که او «دچار تشنج» شده است.

به گفته آقای جاهد شیران، پسرش ابتدا به او گفته که زمین خورده اما همکلاسی‌هایش به او خبر داده‌اند که معلم به پسرش سیلی زده است.

او اضافه کرده که فرزندش سه روز در بیمارستان بستری بوده و «الان چشمش تار می‌بیند و مدام سردرد دارد».

آقای جاهد شیران همچنین گفته است که مدیر و معلم مدرسه قصد داشته اند موضوع کتک خوردن پسرش را «پنهان کنند» اما او به آموزش و پرورش منطقه شکایت کرده است.

با این حال ربیع محمدی، مدیر این مدرسه مدعی است که «این دانش‌آموز زمینه قبلی بیماری داشته است».

به گفته آقای محمدی، بخش ارزیابی آموزش و پرورش مشغول بررسی این موضوع است و پس از شکایت پدر این دانش‌آموز به کلانتری، معلم متهم نیز در کلانتری « توضیحاتی را بیان کرده است».

سال گذشته نیز گزارش‌های متعددی درباره تنبیه بدنی دانش آموزان در مدارس ایران منتشر شده بود.

با این حال رحیم میرشاه‌ولد، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرده که تعداد شکایت‌ها از تنبیه بدنی دانش آموزان در سال گذشته به ۳۴۹ مورد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، در سال ۹۴ این رقم ۶۷۵ مورد و در سال ۹۳، هزار و ۲۴۹ مورد بوده است

در عین حال به گفته آقای میرشاه‌ولد، از مجموع دو هزار و ۱۳۸ شکایت مطرح شده در موضوع تنبیه‌بدنی دانش آموزان در طول در سه سال گذشته، هزار و ۵۲۶ مورد یعنی ۶۵ درصد «وارد» و حدود ۷۴۷ مورد «ناحق بوده و اثبات نشده است».

با این حال مجموع شکایت‌هایی که این مقام آموزش و پرورش به صورت جداگانه درباره تنبیه بدنی دانش آموزان در سه سال گذشته اعلام کرده به دو هزار و ۲۷۳ مورد می‌رسد.

از آغاز فصل پائیز و بازگشایی مدارس نیز گزارش‌هایی درباره تنبیه بدنی دانش آموزان منتشر شده است.

از جمله عبدالامیر خنیفر، مدیر آموزش و پرورش شهر شوش در استان خوزستان، در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا تأیید کرده بود که روز شنبه ۲۲ مهر، بر اثر تنبیه یک دانش آموز ششم ابتدایی توسط معلم، پرده گوش این دانش‌آموز پاره شده است.

در آبان ماه نیز رسانه‌های ایران خبر داده بودند که مدیر دبستان روستای «سرسماد شمیل» در بندرعباس «با زدن لگد به صورت» یک دانش‌آموز باعث «افتادن سه دندان و لق شدن دو دندان» او شده و پس از آن «دانش‌آموز مصدوم را با همان وضعیت راهی کلاس کرده و تا پایان ساعت مدرسه او را نگه داشته است».

پس از انتشار این گزارش‌ها، آموزش و پرورش بندرعباس اعلام کرد که «ابلاغ مدیر خاطی لغو و پرونده او جهت رسیدگی به هیئت تخلفات اداری ارسال شد».

در آبان ماه امسال همچنین گزارش‌هایی درباره تنبیه دو دانش‌آموز در بجنورد در خراسان شمالی و در خرم‌آباد در استان لرستان منتشر شده بود.

با استفاده از گزارش‌های روزنامه شهروند، خبرگزاری ایلنا و رادیو فردا؛ ا.م./م.ا.
XS
SM
MD
LG