لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۱

پوشش همزمان اعلام راهبرد جدید آمریکا در مورد ایران

دونالد ترامپ با انتقاد شدید از رفتار سپاه گفت به وزارت خزانه‌داری اجازه می‌دهد که همه این نهاد را تحت تحریم قرار دهد. آقای ترامپ تأکید کرد که نمی‌تواند پایندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید کند. او گفت اگر نتوانیم با همکاری کنگره و متحدان توافق هسته ای را اصلاح کنیم به آن پایان می‌دهیم.

۲۰:۳۹ ۲۱.۷.۱۳۹۶

آقای ترامپ تأکید کرد که نمی‌تواند پایندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید کند. او گفت که از جمله نقاط ضعف توافق این است که تا چند سال آینده به طور کامل در مورد برنامه ایران سکوت می‌کند و کنگره در حال کار بر روی دائمی کردن تدابیری در این زمینه است.

او گفت اگر نتوانیم با همکاری کنگره و متحدان این توافق را اصلاح کنیم به آن پایان می‌دهیم.

گزیده هایی از سخنان دونالد ترامپ،رئیس جمهوری آمریکا، درباره سیاست جدید ایالات متحده درباره ایران

امروز، با به رسمیت شناختن تهدید روزافزون ایران، و پس از مشورتهای طولانی با متحدانمان، راهبرد جدیدی را برای رسیدگی به تمام فعالیتهای مخرب ایران اعلام می کنم.
اول، ما با متحدانمان کار خواهیم کرد تا با اقدامات بی ثبات کننده حکومت ایران و حمایتش از تروریست های نیابتی مقابله کنیم.
دوم، ما تحریم های اضافی ای بر حکومت اعمال خواهیم کرد تا دسترسی شان به حمایتهای مالی برای اقدامات تروریستی را مسدود کنیم.
سوم، ما به برنامه گسترش موشک ها و سلاحهای حکومت که همسایگانش، تجارت جهانی، و آزادی ناوبری را تهدید می کنند رسیدگی خواهیم کرد.
و دست آخر، ما همه مسیرهای حکومت را برای رسیدن به سلاح هسته ای مسدود خواهیم کرد.

۲۰:۳۷ ۲۱.۷.۱۳۹۶

او با انتقاد از رفتار سپاه پاسداران در منطقه و فراتر از آن و حمایت این نهاد از اقدامات تروریستی گفت راهبرد جدید آمریکا با اعمال تحریم‌های سخت‌تر علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز می‌شود، و به وزارت خزانه‌داری اجازه می‌دهد که همه این نهاد را تحت تحریم قرار دهد.

۲۰:۳۵ ۲۱.۷.۱۳۹۶

او گفت که راهبرد جدیدش در مورد ایران پاسخی به رفتارهای مخرب ایران است.

۲۰:۳۵ ۲۱.۷.۱۳۹۶

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که کشورش به توافق هسته‌ای پایبند بوده اما ایران به روح این توافق پایبند نیست.

۲۰:۳۴ ۲۱.۷.۱۳۹۶

او گفت که ایران موارد متعددی از نقض توافق هسته‌ای را مرتکب شده و دو بار از محدودیت تعیین شده در مورد ذخبره آب سنگین فراتر رفته است.

آقای ترامپ همچنین از روند بازرسی‌ها در مورد تأسیسات ایران انتقاد کرد.

۲۰:۳۲ ۲۱.۷.۱۳۹۶

آقای ترامپ تصریح کرد که توافق هسته‌ای ایران بدترین توافقی است که آمریکا تا کنون به آن پرداخته است و به حکومت دیکتاتوری ایران فرصتی برای ادامه حیات اقتصادی و سیاسی داده است.

۲۰:۳۰ ۲۱.۷.۱۳۹۶

او به حمایت‌های حکومت ایران از دولت سوریه و نیز مداخلات ایران در سوریه و یمن اشاره کرد و بار دیگر انتقادهای خود از توافق هسته‌ای با ایران را مورد تأکید قرار داد.

۲۰:۲۹ ۲۱.۷.۱۳۹۶

او با یادآوری رویدادهایی چون اشغال سفارت ایالات متحده در ایران، تأکید کرد که تجاوزهای حکومت دیکتاتوری ایران تا به امروز ادامه داشته است.

۲۰:۲۸ ۲۱.۷.۱۳۹۶

دونالد ترامپ در سخنرانی خود، حکومت ایران را حامی شماره تروریسم در جهان خواند و تأکید کرد که ایران تحت کنترل حکومتی متعصب قرار دارد.

۲۰:۲۶ ۲۱.۷.۱۳۹۶

در حالی که دونالد ترامپ در حال ایراد سخنرانی در مورد راهبرد جدیدش در مورد ایران است، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که سپاه پاسداران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه می‌کند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG