لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۸

ترامپ کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد



ترامپ کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد
ترامپ کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، شامگاه سه‌شنبه ۲۴ آبان کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ اعلام کرد.

دونالد ترامپ در جمع حامیانش در ویلای شخصی خود در مارالاگو، در فلوریدا، از سیاست‌های دولت جو بایدن به شدت انتقاد کرد.

او در جمع حامیانش گفت: «برای بازگردان عظمت و شکوه آمریکا من امشب نامزدی خود را برای ریاست جمهوری ایالات متحده اعلام می‌کنم.»

این سومین باری است که او در انتخابات ریاست جمهوری کاندید می‌شود. دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ از جو بایدن شکست خورد.

دونالد ترامپ در این سخنرانی تاکید کرد، «اما همانطور که در سال ۲۰۱۶ قول داده بودم، من صدای شما هستم. من صدای تو هستم» واشینگتن نشین‌ها «می‌خواهند ما را ساکت کنند، اما اجازه این کار را به آنها نمی‌دهیم.»

رئیس جمهوری سابق آمریکا تصریح کرد٬ آنچه در شش سال گذشته با هم ساخته‌ایم، بزرگ‌ترین جنبش تاریخ است، زیرا در مورد سیاست نیست. این درباره عشق ما به این کشور بزرگ، آمریکاست و اجازه نخواهیم داد که شکست بخورد.

دونالد ترامپ وعده داد که «دموکرات‌های چپ رادیکال» را که سعی دارند آمریکا را از درون ویران کنند، « شکست» خواهد داد.

او اضافه کرد: «من اعلام کاندیداتوری می‌کنم زیرا معتقدم جهان هنوز شکوه واقعی این ملت را ندیده است. ما به آن اوج نرسیده‌ایم.»

رئیس جمهوری سابق آمریکا در ادامه از کارنامه ریاست جمهوری چهارساله‌اش در عرصه‌های مختلف دفاع کرد.

دونالد ترامپ، نخستین بار در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ با پیروزی مقابل هیلاری کلینتون، کاندیدای حزب دموکرات، به پیروزی رسید.

در صورتی که دونالد ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴ به پیروزی برسد دومین رئیس جمهوری آمریکا خواهد بود که پس از شکست دوباره به این سمت انتخاب می‌شود. گرور کلیولند در سال انتخابات ۱۸۹۲ توانست به برای بار دوم به پیروزی برسد. گرور کلیولند در انتخابات سال ۱۸۸۸ از بنجامین هرسیون شکست خورده بود.

دونالد ترامپ یک هفته پس از انتخابات میان‌دوره ای آمریکا، کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. در این انتخابات جمهوری‌خواهان برخلاف پیش بینی‌ها نتوانستند «توفان قرمز» برای در اختیار گرفتن کنگره این کشور را محقق کنند.

دموکرات‌ها توانستند در انتخابات میان‌دوره‌ای٬ کنترل سنا را حفظ کنند. اما به نظر می‌رسد جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان را به دست خواهند آورد.

XS
SM
MD
LG