هیلاری کلینتن: نافرمانی تهران عواقب سختی در پی دارد

هیلاری کلینتن، وزیر خارجه آمریکا، شب گذشته ( سه شنبه) تاکید کرد که اگر جمهوری اسلامی به قطعنامه های شورای امنیت گردن ننهد، و فعالیت هایش را در زمینه غنی سازی اورانیوم به حال تعلیق در نیاورد، با عواقب این نافرمانی روبرو خواهد شد

ساعاتی پیش از این ابراز نظر خانم کلینتن، مسوولان دولتی آمریکا روز سه شنبه گفتند که خبر پرتاب ماهواره در ایران مایه نگرانیست چون بخشی از فن آوری های مربوط به آن، در ساخت و توسعه موشک های بالیستیک نیز کاربرد دارد. در این نگرانی، آلمان، بریتانیا و فرانسه با آمریکا همصدا شده اند.
جمهوری اسلامی روز سه شنبه اعلام کرد که نخستین ماهواره صد در صد ساخت ایران را به مدار زمین فرستاده است. بگفته مسوولان جمهوری اسلامی، ماهواره «امید» با موشک «سفیر 2» که ساخت ایران است به فضا فرستاده شد.
خبر پرتاب این ماهواره در آستانه دیدار نمایندگان گروه ۱+۵ در آلمان انتشار یافته است. این گروه (متشکل از پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد: آمریکا، بریتانیا، چین، روسیه و فرانسه، همراه آلمان) می کوشد تا برای رفع بحران هسته یی جمهوری اسلامی راهی دیپلماتیک بیابد.
.
آمریکا و متحدانش به برنامه اتمی جمهوری اسلامی ظنین اند، و بر پایه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، خواستار تعلیق فعالیت های حساس هسته یی در ایران، تا جلب اعتماد جامعه بین المللی به صلح آمیز بودن این فعالیت ها شده اند. جمهوری اسلامی تا کنون، بی اعتناء به حکم شورای امنیت سازمان ملل، روند غنی سازی اورانیوم در ایران را ادامه داده است.