نگرانی کمیته دفاع از انتخابات آزاد در ایران از مداخله نظامیان

کمیته دفاع از انتخابات آزاد ، سالم ، و عادلانه با صدور بیانیه ای از حضور و دخالت نظامیان در انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایران ابراز نگرانی کرد و آن را به نوشته این بیانیه " در مغایرت کامل " با ماده 24 قانون انتخابات ریاست جمهوری دانست. به موجب این ماده نیروهای نظامی وانتظامی حق دخالت در امور اجرایی و نظارت در انتخابات ندارند.
کمیته دفاع از انتخابات آزاد ، سالم و عادلانه، که دومین دوره فعالیت خود را آغاز کرده است، از آنچه در این بیانیه "موضع گیری های جانب دارانه و آشکار مقام های نظامی به سود نامزدی رئیس جمهوری فعلی و علیه دیگر نامزدهای ریاست جمهوری " توصیف شده، انتقاد کرده و آن را ناقض حقوق دیگر نامزدها در انتخابات آینده دانسته است. این کمیته اولین بار انتخابات مجلس هشتم را تحت بررسی قرار داد.

این بیانیه علاوه بر وجود گرد همایی های نظامی ، به طور مشخص به سخنان دو مقام ارشد نظامی ، سرتیپ عبدالله عراقی،فرمانده سپاه تهران بزرگ و سرلشکرحسن فیروز آبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کرده است.
این کمیته که مسئولیت آن را محمد سیف زاده، از وکیلان عضو کانون مدافعان حقوق بشر ایران برعهده دارد، از مقام های مسئول در ایران خواسته است که با سوءاستفاده از امکاناتی که بر اثر مسئولیت های رسمی در اختیار دارند، حقوق شهروندان را مخدوش نکنند و در انتخابات آینده موضعی بی طرفانه اتخاذ کنند.