نزدیک به نیمی از سهام عرضه شده بانک ملت به فروش رفت

به گزارش خبرگزاری های ايران، مسئولان بانک دولتی "ملت" امروز موفق شدند تنها حدود دو و نيم درصد از پنج درصد سهام ِعرضه شده اين بانک به بورس تهران را بفروش برسانند. از ۶۵۵ ميليون سهم ِعرضه شده، تنها ۳۴۰ ميليون سهم، يعنی نزديک به نيمی ازآن بفروش رسيد. هر سهم به قيمت ۱۰۵ تومان فروخته شد. در حالی که مسئولان بورس تهران بدليل به حد نصاب نرسيدن ِ پنج درصد فروش سهام، بر باطل شدن معاملات انجام شده اصرار داشتند با پافشاری رئيس سازمان خصوصی سازی ايران، شرکت بورس، صحت معامله را پذيرفت .
بانک ملت، اولين بانک دولتی ايران است که بخشی از سهام خود را در بازار بورس عرضه کرده است. مسئولان اين بانک اعلام کرده اند که قصد دارند هشتاد درصد سهام اين بانک را به بخش خصوص واگذار کنند. در مرحله اول، قرار بود پنج درصد سهام اين بانک مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی در بازار بورس عرضه شود. قراراست روند عرضه هشتاد در صد سهام در طی دو سال آينده تکميل شود.
دولت ايران در حالی تصميم به واگذاری بخش بزرگی از سهام بانک ملت گرفته است که اين بانک همراه بانکهای صادرات، سپه، ملی و بانک توسعه صادرات از سوی آمريکا به اتهام ارائه خدمات به برنامه های هسته ای و موشکی ايران تحريم شده اند.