ايران می گويد سوخت گذاری مجازی راکتور اتمی بوشهرآغاز شد

به گزارش خبرگزاری های ايران، اولين مرحله از راه اندازی آزمايشی راکتور اتمی بوشهر امروز در حضور سرگئی کريينکو ، رئيس آژانس انرژِی اتمی روسيه و غلامرضا آقازاده، رئيس سازمان انرژِی اتمی ايران آغاز شد.
محسن شيرازی، که از او با عنوان يکی از کارکنان سازمان انرژی اتمی ايران نام برده شده، به خبرگزاری ها گفته است که آزمايش راکتور بوشهربا سوخت گذاری مجازی آغاز شد. او توضيح داده است که ميله های سوخت حاوی سرب، بجای اورانيوم با غنای پائين، در داخل راکتور گذاشته شده است.
به گفته محسن شيرازی، کارهای مقدماتی سوخت گذاری مجازی از ده روز پيش آغاز شده بود.
نيروگاه اتمی بوشهر قراراست پس از تکميل و راه اندازی، هزار مگاوات برق توليد کند. براساس قرادادی ِ يک ميليارد دلاری که ميان ايران و روسيه درسال ۱۹۹۵ ميلادی امضاء شد، قرار بود اين نيروگاه در تابستان سال ۱۹۹۹ تکميل و راه اندازی شود اما اينکار حدود ۱۰ سال است که به تعويق افتاده است.
سرگئی کريينکو امروز در پاسخ به اين سوال که نيروگاه چه زمانی بطور واقعی بکار خواهد افتاد گفت که مراحل کار، طبق برنامه زمانبندی شده، پيش خواهد رفت.
به گزارش خبرگزاری های ايران ، سرگئی کرينکو و غلامرضا آقازاده بازديد خود را از صبح امروز از نيروگاه بوشهر آغاز کردند و قرار است در پايان بازديديشان در کنفرانسی خبری شرکت کنند.