«آمريکا هيچ برنامه ای برای فرستادن نيروی نظامی به پاکستان ندارد»

باراک اوباما می گويد واشينگتن، در پی رايزنی با اسلام آباد، به تعقيب رهبران بلندپايه القاعده در خاک پاکستان خواهد پرداخت.برغم اين گفته، رئيس جمهوری آمريکا در گفت وگويی تلويزيونی، در برنامه پر بيننده «در برابر ملت»، تصريح کرد که آمريکا به حاکميت ملی پاکستان احترام می گزارد و قصد ندارد در خاک آن کشورنيرويی را مستقر کند.

آقای اوباما افزود: آمريکا از مسوولان پاکستان، درباره اقداماتشان بر ضد نيروهای القاعده و شبه نظاميان طالبان در منطقه مرزی مشترک آن کشور با افغانستان، بايد بسيار بيشتر بازخواست کند، و مسووليت بيشتری از آن ها بخواهد.

باراک اوباما هفته گذشته راهبرد جنگی ِ جديد آمريکا را، که شالوده آن همان راهبرد گذشته واشينگتن است؛ اعلام کرد. بحکم اين راهبرد ِ جنگی، نيروهای آمريکايی، برای قطع عمليات القاعده در افغانستان و پاکستان،، و شکست دادن اين شبکه، توجهشان را بار ديگر بايد چنان متمرکز کنند که سازمان ياد شده هرگز نتواند به آمريکا يا متحدانش حمله کند. پرزيدنت اوباما فرمان داده است که برای پيکار با القاعده و طالبان، و نيز آموزش نيروهای امنيتی و انتظامی افغانستان، بيست و يک هزار نيروی تازه نفس آمريکايی در افغانستان مستقر شوند.