ایران می گوید نامه ای از آمریکا دریافت نکرده است

حسن قشقاوی؛ سخنگوی وزارتخارجه جمهوری اسلامی امروز(چهارشنبه) دريافت هرنوع نامه ای ازسوی آمريکا را در حاشيه اجلاس افغانستان در لاهه هلند تکذيب کرد. آقای قشقاوی به خبرگزاری ها گفته است: هيچ گونه ديدار و گفتگويی اعم از رسمی، غير رسمی، تشريفاتی و غير تشريفاتی ميان نمايندگان جمهوری اسلامی ايران و آمريکا در حاشيه اين اجلاس صورت نگرفت و خبر منتشر شده در اين رابطه تکذيب می شود. او افزوده است : چون ديدار و گفتگويی بين نمايندگان دو کشور صورت نگرفت طبعا نامه ای نيز از سوی طرف آمريکايی به ايران داده نشده است.
هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا، نيز روز سه شنبه در حاشيه اجلاس افغانستان گفته بود که ريچارد هالبروک، نماينده ويژه اين کشور در امور افغانستان و پاکستان و محمد مهدی آخوندزاده، نماينده ايران در آن اجلاس «بدون برنامه قبلی تصادفا به يکديگر برخورده، سلام و احوال پرسی کردند.» خانم کلينتون افزود ه بود که « هيچگونه گفتگوئی در زمينه خاصی ميان دو طرف صورت نگرفت و آنها تنها موافقت کردند که « در تماس باشند».
وزير خارجه آمريکا بدون آنکه وارد جزئيات شود، گفته بود که درهمان موقع، نامه ای درباره سه تبعه آمريکايی – ايرانی (که دو نفر از آنها در اوين زندانی هستند و نفر سوم گفته می شود در ايران ناپديده شده)، به مهدی آخوند زاده داد شده است.