آخرين آمار تلفات جانی زلزله مرگبار ايتاليا ۲۸۳ تن کشته گزارش شد

شهر کوهستانی زلزله زده لاکوئيلا در مرکز ايتاليا، لنگان لنگان به سوی اوضاع عادی پيش می رود. شماری از فروشگاه های آن شهر بار ديگر باز شده اند، و ماموران آتش نشانی، برای گردآوری اشياءِ مورد نياز بی خان و مان های بازمانده در اين زلزله، کند و کاو در ساختمان های ويران و نيمه ويران را آغاز کرده اند.

سه روز پس از زلزله مرگبار شش و دو دهم وريشتری و پس لرزه يی با شدت بيش از پنج ريشتر، که اين شهر باستانی و تاريخی را غير قابل سکونت، و تقريباً کليه فعاليت های اقتصادی ِ آن شهر را متوقف کرده است، مسوولان امنيتی و انتظامی ايتاليا می گويند شمار کشته شدگان اين زلزله به ۲۸۳ تن، از جمله بيست کودک، رسيده است.

سيلويو برلوسکونی، نخست وزير ايتاليا بودجه کمک اضطراری به اين منطقه را تا سقف ۱۳۳ ميليون دلار افزايش داده، و همزمان گفته است که بازسازی کل اين منطقه زلزله زده، ميلياردها دلار هزينه دارد.

پس لرزه های شديد در اين منطقه همچنان ادامه دارد و جان به در بردگان را، که نزديک به هجده هزار تن از آنان در اردوگاه های پيرامون لاکوئيلا، در زير چادر و سرپناه های موقت زندگی می کنند، به وحشت می اندازد. ۱۰ هزار زلزله زده ديگر نيز، در خارج از منطقه اين زمين لرزه، در هتل ها جای داده شده اند و نزديک به ۷۰۰ تن هم در ساختمان ايستگاه مرکزی قطار لاکوئيلا، در واگن های ِ مجهز به بخاری می خوابند.