سه متهم به بمب گذاری در شیراز امروز اعدام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، متهمان به بمب گذاری در حسینیه رهپویان وصال در شیراز، صبح امروز، جمعه، در حضور خانواده قربانیان این بمب گذاری اعدام شدند. مراسم اعدام در غیاب خبرنگاران و مردم انجام گرفت.

پس ازانجام مراسم اعدام، جابر بانشی،دادستان شیراز به خبرنگاران گفت محسن اسلامیان، علی اصغر پشتر و روزبه یحیی زاده در جریان بازجویی به بمب گذاری اعتراف کردند. آنان در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شدند ودر پی تایید این حکم در دادگاه تجدید نظرتهران، مجازات اعدام درمورد شان به اجرا درآمد.

دادگاه سه متهم را در مورد اتهام هایی چون " نگهداری اسلحه، محاربه و افساد فی الارض از طریق عضویت در انجمن پادشاهی ایران، و اقدام برای براندازی حکومت اسلامی و ساختن بمب" مجرم شناخت و به اعدام محکوم کرد.

این در حالی ست که عبدالفتاح سلطانی، وکیل خانواده روزبه یحیی زاده می گوید دادگاه تجدید نظر استان تهران بدون دادن اجازه ملاقات او با موکلش حکم اعدام او را تایید کرده است. همچنین به گفته خانواده سه متهم، دادگاه بدوی به متهمان اجازه انتخاب وکیل نداده و برای آنان وکیل تسخیری تعیین کرده است.

بمب گذاری شیراز، روز 24 فروردین ماه سال گذشته وقوع یافت و 14 کشته و بیش از 200 مجروح برجا گذاشت.

دادستان شیراز امروز آمریکا و ضد انقلاب را به "حمایت و هدایت " بمب گذاران متهم کرد.

مسئولان جمهوری اسلامی معمولا این گونه وقایع را به ایادی آمریکا و ضد انقلاب نسبت می دهند بی آن که هویت آنان را اعلام کنند.