محصولی: هنوز رقم دقیقی از میزان آراء نداریم.

انتخابات رياست جمهوری ايران از هشت صبح امروز آغاز شد. به گزارش خبرگزاری ها، مشارکت مردم در اين انتخابات از ساعات اوليه رای گيری بالا بوده و انتظار می رود که ميزان مشارکت تا هنگام بسته شدن حوزه ها بسيار بالا باشد.
صادق محصولی، وزير کشور ايران به خبرگزار ی مهر گفته است از آنجائيکه کليه شبکه ها به صورت آنلاين وصل نيستند و تعدادی از صندوق ها نيز سيار هستند، هنوز آمار دقيقی از ميزان آراء ريخته شده به صندوق ها ندارند.
او همچنين به خبرگزاری ايلنا گفته است که نماينده نامزدها در همه صندوق‌ها اعم از ثابت و سيار حضور دارند. درباره قطع شبکه اس ام اسم هم او گفته است که وزارت کشور هيچ دستورالعملی در اينمورد نداده است.

از سوی ديگر کميته صيانت آراء موسوی و کروبی در اطلاعيه ای گفته است که خبرهايی از برخی تخلفات در برگزاری انتخابات از جمله در مورد درج کدهای منظور شده برای نامزدها داده شده و از رای دهندگان خواسته شده تا هنگام رای دادن مراقب باشند که کد درست را بنويسند و يا فقط اسم کامل نامزد مورد نظر را درج کنند. همچنين به رای دهندگان توصيه شده تا از خودکارهايی که ديگران در اختيارشان قرار می‌دهند استفاده نکنند.
ميرحسين موسوی يکی از دو نامزد جناح اصلاح طب، نيز امروز صبح هنگام رای دادن در شهرری گفت: ارتباط پيامکی يا اس ام اس در کشور قطع شده و برخی نمايندگان ِ آنها از حضور در شعب اخذ رای و نظارت بر صندوق‌ها منع شده اند. او از مسئولان خواست تا مشکل را بسرعت حل کنند.
به گزارش خبرگزاری ايلنا، شرکت مخابرات ايران ضمن تأييد قطع شدن شبکه اس ام اس در کشور گفته است که اختلال در سيستم پيامک‌ها از شب گذشته ايجاد شده و آنها در حال بررسی موضوع هستند.
ستاد کانديداهای اصلاح طلب همچنين گفته است که امکان تعيين ناظر برای حوزه های اخذ رأی در خارج از کشور برای ستاد نامزدهای اجناح اصلاح طلب نيز فراهم نشده است.
در همين حال هيئت مرکزی نظارت بر انتخابات طی اطلاعيه ای اعلام کرد ه است «از آنجائيکه نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان است ، هيچ شخص يا مجموعه ای تحت عنوان نظارت يا هر عنوان ديگری، حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را نخواهد داشت.»

ساعات رای گيری از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر اعلام شده که در صورت لزوم تا ساعت ۱۲ شب قابل تمديد است.