ساعت رای گیری در انتخابات ایران تا 7 شب تمدید شد

از ساعت هشت صبح امروز مردم در سر اسر ایران در دهمین انتخاب ریاست جمهوری به پای صندوق های رای رفتند. گزارش ها حاکی از مشارکت بسیاربالای مردم در انتخابات امروز است.
ساعات رای گیری از 8 صبح تا 6 بعد از ظهر اعلام شده بود و ستاد انتخابات وزارت کشور آن را تا 7 شب برای یکساعت دیگر تمدید کرده است. این تمدید شامل کشورهای خارجی نیز می شود. به گفته وزارت کشور ایران در صورت لزوم، ساعت رای گیری تا 12 شب قابل تمدید است.
به گزارش خبرگزاری های ایران، با پايان زمان رای گیری در شعب کشورهای خارجی نظير استراليا، شمارش آراء در این حوزه ها آغاز شده است.
ستاد انتخاباتی ميرحسين موسوی ساعاتی پیش در نامه ای به رييس ستاد انتخابات وزارت کشور از اتمام برگه های رای گیری در برخی شهرها، ازجمله در حوزه هایی در تهران، شیراز، اصفهان و لرستان خبر داده و خواستار رفع مشکل شده بود.

از سوی دیگر کمیته صیانت آراء موسوی و کروبی در اطلاعیه ای از رای دهندگان خواسته است تا هنگام رای دادن مراقب باشند که کد درست را بنویسند و یا فقط اسم کامل نامزد مورد نظر را درج کنند.

ارتباط پيامكی یا اس ام اس نیز از دیشب دركشور قطع شده است. به گزارش خبرگزاری های ایران، شرکت مخابرات ایران ضمن تأييد قطع شدن شبکه اس ام اس در كشور گفته است که اختلال در سيستم پيامك‌ها از شب گذشته ايجاد شده و آنها در اینمورد اطلاعیه ای صادر خواهند کرد.
در همین حال هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات طی اطلاعیه ای اعلام کرد ه است «از آنجائیکه نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان است ، هیچ شخص یا مجموعه ای تحت عنوان نظارت یا هر عنوان دیگری، حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را نخواهد داشت.»

حدود 46 میلیون و دویست هزار نفر واجد شرایط رای دادن اعلام شده اند. حداقل سن رای دادن نیز 18 سال است.