ابراز همدردی آیت الله ها یوسف صانعی با خانواده های قربانیان اعتراض ها

آیت الله یوسف صانعی، از مراجع تقلید شیعه، امروز در بیانیه ای با « ابراز همدردی با خانواده های قربانیان فجایع اخیر» از اقدامات خشونت آمیز در این روز ها ابراز تاسف کرده است. او در این بیانیه همچنین ابرازامیدواری کرده است که مجروحان و به خصوص دانشجویان دانشگاه تهران، شیراز، اصفهان و سایر شهرها، هرچه زودتر بهبود یابند. آیت الله صانعی تاسف و تاثر و انزجار شدید خود را نیز از عاملین حوادث خشونت بار اخیر اعلام کرده و از مسئولین نظام خواسته است تا به مسئولیت خود برای حفظ جان و مال و ناموس مردم عمل کنند.
آیت الله صانعی پیشتر در پاسخ به نامه میر حسین موسوی که از مراجع شیعه خواسته بود به مقام های عالی رتبه «تذکر» دهند، نوشته بود که "اگر می پنداشت با تذکر او گره ای از مشکلات فعلی رفع می شد، حتما به چنین امر مقدس و لازمی اقدام می کرد.»

آیت الله موسوی اردبیلی، نیز در پیامی از معترضین به نتایج اعلام شده انتخابات خواسته است تا اعتراض های خود را با «رعایت موازین شرعی ابراز کنند و از دست زدن به آشوب و تخریب اموال عمومی احتراز کنند." او از نیروهای انتظامی و امنیتی نیز خواسته است تا در برخورد با معترضان « با رافت و ملایمت و حفظ حدود شرع و قانون» عمل کنند و گفته است که نهادهای مسئول انتخابات هم باید به شکایات مردم با دقت و سرعت رسیدگی کنند.