آیت الله خامنه ای تهدید کرد درصورت ادامه اعتراض ها به سخت گیری های بیشتر دست خواهد زد

آیت الله علی خامنه ای در اولین جمعه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران ، سخنان خود را به مسئله انتخابات اختصاص داد.

در پی اعلان نتایج آرای انتخابات ریاست جمهوری، تظاهرات و راه پیمایی های اعتراضی گسترده ای در تهران و شهرهای دیگر ایران برپاشد.

آقای خامنه ای در خطبه سیاسی نماز جمعه، شرکت گسترده مردم در انتخابات را نشانه حمایت امام زمان و مردم از نظام جمهوری اسلامی دانست. او کسانی را که از آنان با عباراتی چون "سیاستمداران" و یا "صحنه گردانان پشت صحنه" یاد می کرد، تهدید کرد که در صورت دست برنداشتن از اقدامات خود با سختگیری بیشتری با آنان برخورد خواهد کرد.
معترضان اصلی به نتایج انتخابات، میرحسین موسوی ومهدی کروبی دو نامزد اصلاح طلب انتخابات هستند.
در پی راه پیمایی ها و تجمع های میلیونی مردم در اعتراض به نتیجه انتخابات، عده زیادی از چهره های سرشناس اصلاح طلب و حامی دو نامزد، و نیز تعداد زیادی از روزنامه نگاران، دانشجویان، و مردم عادی بازداشت شده اند. این اعتراض ها در مواردی با خشونت از سوی نیروهای امنیتی روبرو شد و بنابه گزارش های مختلف بین هشت تا سی کشته برجا گذاشته است.
میرحسین موسوی ومهدی کروبی، دو نامزد اصلاح طلب که معترض اصلی به این انتخاباتند، در نمازجمعه حضور نداشتند.
آیت الله خامنه ای همچنین بر وجود اختلاف نظر با اکبر هاشمی رفسنجانی تاکید کرد و مواضع خود را به محمود احمدی نژاد نزدیک دانست.
حزب کارگزاران سازندگی که از حمایت آقای رفسنجانی برخوردار است، از ریاست جمهوری میرحسین موسوی حمایت کرده بود.