قشقاوی: غرب به آنارشیسم در ایران دامن می زند

حسن قشقاوی، سخنگوی خارجه جمهوری اسلامی امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری در تهران، دولت ها و رسانه های غرب را متهم کرد که «به آنارشیسم و هرج و مرج » در ايران دامن می زنند. آقای قشقاوی افزود که اين امر پذيرفتنی نيست. سخنگوی وزارت خارجه ايران همچنين گفت «در خود ِ غرب آزادی وجود ندارد و زير صفر است، اما بسياری از کشورهای اروپايی و آمريکا بجای دعوت از مردم ايران برای توسل به روش های دمکراتيک و قانونی، از آشوبگران حمايت می کنند.» حسن قشقاوی افزود که در ارتباط با مواضع کشورهای غرب «ابعاد مختلف مداخلات برخی از آنها در انتخابات در حوزه های سياسی و رسمی، اطلاعاتی و امنيتی و رسانه ای" در مجلس شورای اسلامی و وزارت خارجه در دست بررسی است و "اقدامات مقتضی و متناسب با واقعيات» اتخاذ خواهد شد.
وزارت ارشاد جمهوری اسلامی تقريبا تمامی خبر نگاران خارجی را از ايران اخراج کرده است و به معدودی از آنها نيز که در ايران باقی مانده اند، اجازه نمی دهد برای تهيه گزارش های خبری، هتل هايشان را ترک کنند. در کنفرانس خبر ی امروز ِ حسن قشقاوی نيز فقط شمار اندکی از خبرنگار عرب زبان و ايرانی حاضر بودند.
کنفرانس خبری سخنگوی وزارت خارجه ايران بطور زنده از شبکه های بزرگ خبری جهان چون سی ان ان پخش می شد. وزارت ارشاد ايران، خبرنگاران اين شبکه خبری را نيز اخراج کرده ويا آنها با محدوديت زيادی برای گزارش دادن مواجه هستند.