وزارت کشور آراء نامزدها را به تفکیک صندوق ها در 14 استان منتشر کرد

ستاد انتخابات وزارت کشور ايران می گويد پس از انتشار آراء نامزدهای انتخابات به تفکيک استان و شهرستان، اکنون آراء آنها را در ۱۴ استان به تفکيک صندوق ها منتشر کرده است.

در همين حال عباسعلی کدخدايی، سخنگوی شورای نگهبان به رسانه های دولتی ايران گفته است که ا مير حسين موسوی و مهدی کروبی که از شرکت درجلسه روز شنبه با شورای نگهبان خودداری کردند، هنوز فرصت دارند تا شکايات خود را به اين شورا ارائه دهند.
آقای کدخدايی همچنين گفت که با درخواست محسن رضايی برای بازشماری آراء در چند استان، به اين شکل موافقت شده که بطور تصادفی تعدادی از صندوق ها بازشماری شود و اگر ميزان تخلفات قابل توجه باشد، بقيه صندوق ها نيز بازشماری شود. او افزود که شورای نگهبان پيش بينی می کند که اين بازشماری يک روزه پايان پذيرد و آنها بتوانند در مهلت قانونی که ۴ شنبه تمام می شود، نتيجه را اعلام کنند.
عباسعلی کدخدايی يکشنبه شب به تلويزيونی دولتی ايران گفت: برخلاف اين ادعا که در شهرهای زيادی، آراء ِ به صندوق ها ريخته شده، بيش از ۱۰۰ درصد واجدين شرايط بوده، اين اتفاق تنها در ۵۰ شهر روی داده است.
سخنگوی شورای نگهبان افزود: بايد بررسی کرد که اين ميزان در سرنوشت انتخابات تاثير دارد ياخير.

مهدی کروبی خواستار ابطال انتخابات شده و مير حسين موسوی نيز گفته است که «درخواست ابطال انتخابات حق مسلم رای دهندگان است و بايد با تشکيل کميته ای
بی طرف اين در خواست بررسی شود.»